עמוד ליד הבית המשמש כעמוד תמרור לחניית נכים ניתן לזכאים לו כדי להתמודד טוב יותר עם אתגרים וקשיי נגישות, פוטנציאליים או קיימים. העמוד, ימוקם, בדרך כלל במגרש החניה של מתחם הדירות, או בחניה הפרטית אם מדובר על בית פרטי. העמוד הינו עמוד תמרור לבן, שבראשו מתנוסס תמרור של חניית נכים, כאשר יש מקום להוסיף את פרטי תעודת החניה ותג הנכה.

תג נכה היא למעשה תעודה בה מצוין שמו וכתובתו של הנכה, וכן תאריך הוצאת התעודה. היא מאפשרת לחנות בחניית נכים ומספקת עוד מספר הטבות וסיוע לזכאים. בדרך כלל היא תופק לאחר עמידה בדרישות רפואיות שונות, לרבות קביעת שיעורי הנכות. התג ניתן בעיקר כאשר ישנה מוגבלות שמקשה על הליכה למרחקים ארוכים, כאשר ישנו כאב כרוני שגורם לרגליים לכאוב או להתנפח, כאשר יש הפרעה בשיווי המשקל שמקשה על ההליכה, וכן בכל מגבלה נוספת אשר תקשה על הניידות וההתניידות הפשוטה. עמוד ליד הבית מאפשר לחנות ליד היעד, מה שמקל על הנכה לצאת ולהיכנס מהרכב, וכן מנסה למנוע את הסיכונים הכרוכים בכך כמו עייפות וסחרחורת. כאשר מחנים ליד מקום העבודה או המגורים, יכולים הזכאים להמשיך לחיות באופן עצמאי ולהשתתף בפעילויות היום יום, שהם נהגו לבצע, או נדרשים כעת לעשות.

עמוד ליד הבית מסמל את ההנגשה, אשר כל כך חשובה לנכים רבים. כאשר מדברים על נגישות, ניתן להכליל בכך מגוון מוצרים, שירותים וסביבות שניתנים לשימוש על ידי אנשים בעלי יכולות שונות. חשוב שאנשים עם מוגבלות יוכלו לגשת לאותם דברים שאנשים ללא מוגבלות יכולים לגשת אליהם, כדי לקיים קהילה תומכת. כדי לזכות בעמוד ליד הבית, שיוכל, סביר להניח לשדרג את חיי היום יום, יש לפנות לרשות המקומית. הבקשה צריכה להיות מגובה בכל אותן הוכחות וראיות אשר מציגות את הזכאויות ושיעורי הנכות אותן כבר קיבל הדורש. על הרשות למצוא חניה במרחק של עד 400 מטר מביתו של הזכאי. במקרה הצורך, כדאי ומומלץ לברר אצל מומחים נמושא זה כדי למקסם את מכלול הזכאויות הקיימות.

כתיבת תגובה