במגרשי החניה ולצד מוסדות ציבור, מקומות בילוי ומרכזים מסחריים ניתן לראות אותן, את חניות הנכים המסומנות בצורה בולטת לעין. יש להדגיש כי למרות שיש כמה וכמה סוגי תו נכה, כל בעלי התווים הללו רשאים להחנות בחניות הנכים. אך לא בכל המובנים התגים הללו זהים. נציין להלן את הסוגים וחלק מההבדלים ביניהם. למידע נוסף על קבלת תו, אופן השימוש וטיפול מהיר וללא בירוקרטיה, הנכם מוזמנים לפנות לחברת אופקים למימוש זכויות.

תג נכה לצמיתות ותג נכה זמני

כאשר מדברים על סוגים שונים של תווים לנכים, הרי שנתייחס תחילה לממד הזמן. יש שני סוגי תו נכה: האחד הינו סוג ללא מגבלת זמן וזהו תו נכה לצמיתות. התו נועד לאנשים שמצבם הרפואי או יכולתם להתנייד ללא רכב לא צפויה להשתנות (לפחות לא מבחינה שיפור). סוג שני של תג נכה הינו תג זמני. על תג זה מצוין התוקף, שיכול להגיע למספר שנים. ההבדל בין תג זמני לתג שאיננו זמני מורגש רק כאשר מסתיים התוקף. בתג זמני, יש צורך להגיע שנית למשרד הרישוי בבקשה לקבלת תג. יש להגיש בקשה מלאה, לכל דבר ועניין. מלבד זאת, אם הנסיבות השתנו, יתכן שהתג לא יאושר. יתכן שיאושר תג זמני ויתכן שיאושר תג אחר, לצמיתות.

סוגי תג והשימוש בכיסא גלגלים

יש דרך נוספת להבדיל בין סוגי תו נכה השונים. תג מסוג אחד מציין כי מדובר בנכה המרותק לכיסא גלגלים. יש תג אחר, המציין נכה אשר מוגבל בניידות אך איננו זקוק לשימוש קבוע בכיסא גלגלים. תו המציין כי מדובר בנכה המרותק לכיסא גלגלים מאפשר נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, במידת הצורך. התג לנכים בכיסא גלגלים צבעו כחול. התג מהסוג השני כולל צורה של משולש ירוק בחלק השמאלי למעלה. אותם התגים בדיוק, עם תוספת איור של כלנית מוענקים לנכהי צה"ל.  

עבור אוכלוסיית הנכים, עודף פרוצדורה ובירוקרטיה מטילים מעמסה כבדה. יש קשיים וטרחה בהוצאת תג נכה או חידושו. על מנת להקל, ניתן להיעזר בצוות של אופקים. פנו לחברת אופקים על מנת שיסייעו בהוצאת התג במהירות וללא ביורוקרטיה.

כתיבת תגובה