ישנם אנשים המוגבלים בניידות, אשר יכולים לקבל תו נכה. זהו תו המקנה זכויות מזכויות שונות, גם על רקע רפואי ולא רק בשל ליקויים בהליכה או שיתוק. אם אתה שואל אם מגיע לך תו נכה או לא, הכנו סקירה קצרה שתסייע להבין יותר. עוד לפני שנתחיל נציין כי לא רק מי שמרותק לכיסא גלגלים מוגדר בתוך אוכלוסיית הזכאים. כמו כן, נספר בממשך מה צריך לעשות כדי לקבל את התו. באדיבות חברת אופקים, זכויות נכים והסדרת תו נכה ללא בירוקרטיה.

למוגבלים בניידות אך גם לעיוורים ולקויי ראיה

בראש ובראשונה, מגיע לך תו נכה אם אתה סובל ממגבלה חמורה בניידות אך גם אם לכאורה ברגליך אין כל בעיה אך בכל זאת אינך יכול ללכת בחופשיות. כלומר, תו נכה מגיע למשל לבעלי תעודת עיוור או ללקויי ראיה. התו יוצמד לרכב אשר משמש את הנכה או העיוור, כאשר אדם אחר, קרוב או ידיד או מלווה נוהג ברכב. אגב, את התו שמגיע ניתן להצמיד לשני רכבים שונים, אם נעשה בשניהם שימוש לנהיגה או להסעת הנכה. יתרה מכך, גם חולים במחלות שונות, אשר הליכה מרובה עלולה להביא להרעה במצבם, עשויים להיות זכאים לתו. כלומר, אם אתה או את סובלים ממחלה קשה, מחלת לב, סוכרת, מחלות שרירים או ליקויים רבים אחרים, משרד הרישוי נפיק לכם תו נכה.

שמעתי שזה מסובך, האם זה נכון?

את או אתה יכולים לעמוד בקריטריונים אך לחוש כי התהליך כולו מסובך. כן, גם אם מגיע לך תו נכה יש צורך להתרוצץ, לחפש מסמכים, לפנות לביטוח לאומי, משרד הביטחון, לרופא ולגורמים נוספים כדי להוכיח לפקידים שאתם באמת מוגבלים בניידות. מצבים סיעודיים, מושתלי איברים נפגעי פעולות איבה או נכי צה"ל, רבים וטובים עומדים בקריטריונים. 

על רקע הקשיים והסרבול בכל התהליך כפי שהוא קיים כיום (אגב, גם בחידוש תו קיים) טוב לדעת שיש למי לפנות. חברת אופקים מימוש זכויות זמינה בשבילכם. פנו וגם אתם תוכלו לברר זכאות וכמובן לקבל תג נכה בהליך ללא ביורוקרטיה ואפילו בצורה מהירה.

כתיבת תגובה