על פי החוק בארץ משנת 1993, שעוסק ברכבי נכים, ישנם קריטריונים כלליים המגדירים מי זכאי ומי לא זכאי לתו נכה. יש גם קריטריונים בריאותיים וליקויים שעל פיהם מוגדר מי שהוא נכה מאה אחוזים כמו גם מי שמוגדר כבעל לקוי מבחינת ניידות (ולא בהכרח זקוק לכיסא גלגלים). בעת האחרונה הוכנסו כמה עדכונים בעניין חידוש תוקף תו נכה. אם קיבלתם בעבר תו מסוג זה, כדאי שתדעו מה קורה כיום בנושא זה.

יש לכם תו לצמיתות? הרווחתם

באופן כללי, מי שקיבל תו נכה רגיל, לא לצמיתות, יהיה צריך בשלב זה או אחר לבצע חידוש תוקף תו נכה. מי שקיבל תג נכה לציתות פטור מתהליך החידוש. ובכל זאת יש משהו חדש בנושא – פעם גם מי שקיבל תו לצמיתות היה צריך בכל 8 שנים להחליף את התג הפלסטי עצמו. כיום, אפילו זה כבר לא מחויב המציאות. עוד חשוב לדעת כי אמנם בחידוש של תו ישנה פרוצדורה ובירוקרטיה, אבל גם יש מי שיכול להפוך את הדברים ליותר פשוטים. 

חברת אופקים שעוסקת בזכויות נכים בהיבטים שונים וכן בהשגת תווי נכים ללא בירוקרטיה מסורבלת מעניקה שירות אישי לכל פונה. בין האנשים שמחדשים את התו לא כולם מודעים לאפשרות לקבל תו קבוע חדש. מי שעומד בקריטריונים בעת החידוש יוכל ליהנות מהתג שאושר ללא מגבלות וללא צורך בחידושים נוספים בעתיד.

עד כמה חידוש תוקף תו נכה הינו מסורבל ואיך להקל

עבור נכים המחזיקים ברשותם תו נכה בעל תוקף, כדאי להתחיל את הטיפול בחידוש מבעוד מועד. לא כדאי לחכות לרגע האחרון משום שלמעשה, הפרוצדורה של החידוש כמעט זהה לחלוטין לפרוצדורה של הגשת בקשה ראשונה. 

יש צורך להמציא אישורי ניידות ואישורים למשל ממשרד הביטחון, ביטוח לאומי וכיוצא בזה. יש צורך לצרף את כל האישורים ולהעביר למשרד הרישוי ולהתרוצץ מפה לשם ומשם לפה. בקיצור ולעניין, גם אתם יכולים להיעזר בחברת אופקים מימוש זכויות. כך ניתן לקבל תו נכה או לחדש את תוקפו של תו קיים באופן מהיר, ללא ביורוקרטיה ובראש שקט.

כתיבת תגובה