לזכאים שעומדים בקריטריונים, ינפיק משרד הרישוי תו נכה או תג נכה. הדבר נעשה על פי החוק וכדי לאפשר לנכים להעמיד את רכבם בחניות המתאימות לצרכיהם. כך אומר החוק והכל נראה בסדר. אך את התו לא כל הנכים מקבלים לצמיתות. מגיע המועד שבו צריך לבצע חידוש תו נכה. גם כאן, כמו בנפקה של תג בפעם הראשונה, יש בירוקרטיה. על מה שחשוב לדעת ואיך להקל על התהליך, בשורות הבאות.

לא לכולם מגיע תו נכה לצמיתות

אם חשבתם שעצם העובדה שכבר קיבלתם בעבר תו נכה משמעות הדברים היא שהחידוש הינו פשוט וקל יותר, צפויה לכם אכזבה. גם אם עברתם את כל ההליך מתחילתו ועד סופו, גם אם נמצאתם זכאים לכך, תצטרכו בשלב מסוים להתחיל את הכל ממש מהתחלה. כן, גם אם זה בירוקרטיה וטפסים ואי נוחות וטרחה עבור אדם שמתקשה בניידות, זה המצב וזה לא מנוגד לחוק.

אם אתם שייכים לנכים שלא קיבלו צו נכה לצמיתות, יש להגיש בקשה מחדש: למרבה הצער, על מנת לקבל חידוש של אותו כרטיס קשיח שמוצמד לחלון הרכב, יש להתחיל שוב את הבירוקרטיה. חשוב לציין כי גם מי שלא צריך לבצע תהליך של חידוש תו נכה יצטרך מעת לעת להחליף את התו המצוי ברשותו. לאחר שמונה שנים של שימוש בתו הקודם, יש לוודא כי מקבלים את התו החדש, למרות שהוא ניתן ללא תוקף.

מה עושים לפני שמסתיים התוקף של התו

מי שלא זכאי לתג נכה לצמיתות מקבל תג אשר עליו מצוין תאריך סיום התוקף. מכיוון שתהליך החידוש עשוי לקחת זמן, כדאי לטפל בנושא חודשיים שלושה לפני סיום התוקף. חידוש תו נכה המוגבל בזמן נעשה באותו תהליך בירוקרטי סמוך ומתיש שעשוי לכלול הגשה למשרד הרישוי של  אישורים של מצב בריאות וניידות, אישורים מגופים כמו משרד הביטחון, ביטוח לאומי ואחרים. 

על מנת להפוך את תהליך החידוש לפשוט באמת, זכותכם לפנות לחברת אופקים. החברה מתמחה בסיוע בהוצאת תגי נכים וחידוש תווים ללא בירוקרטיה. פנו לאופקים ותוך זמן קצר התו החדש אצלם, ללא מאמץ מצדכם.

כתיבת תגובה