הגשת הבקשה לקבלת תג נכה היא לכאורה תהליך פשוט המושתת על יסודות ברורים וידועים. זאת, כיוון שקבלת תג נכה מתבצעת על פי אמות מידה המוגדרות בחוק. מדובר בחוק הנכים שנחקק באמצע העשור האחרון של המאה הקודמת ומפרט בצורה ברורה ומדויקת מהן סוגי הנכויות והמגבלות הפיזיולוגיות והנפשיות המזכות בהכרה לצורך קבלת תו נכה. מי זכאי לקבלת תג נכה? מדוע מתארך זמן ההמתנה לקבלת תו הנכה המיוחל? איך ניתן לעקוף את הבירוקרטיה בתו נכה בצורה היעילה ביותר? בהמשך המאמר משיב לשאלות הללו באופן ברור ותמציתי.

מי זכאי לקבלת תו נכה

חוק הנכים שהוזכר לעיל נחקק כאמור באמצע העשור האחרון של המאה הקודמת. החוק מפרט באופן הברור ביותר מיהם הזכאים לקבלת תג נכה ומהן הבעיות והמגבלות הפיזיולוגיות המזכות את הסובלים מהן לקבל תו נכה כאמור. עם הזכאים לקבל את התו ניתן למנות אנשים המוגבלים בניידות והדרך היחידה שלהם לנוע הינה באמצעות כיסאות גלגלים. בנוסף, זכאים לקבלת תו הנכה גם אנשים הסובלים מסרטן, ממחלה הקרויה פיברומיאלגיה וכן מנכויות נפשיות שונות. מדובר ברשימה חלקית, כאשר כדאי להסתייע באנשי מקצוע על מנת לברר לאשורה את הזכאות שלך לקבלת תו נכה.

מדוע מתארך משך ההמתנה לקבלת תו נכה

לכאורה, משך הזמן לאישור הבקשה לקבלת תו נכה אמור להיות קצר. זאת, כיוון שהדרישות ממבקשי הבקשה הן ברורות וחדות. יחד עם זאת, עקב ריבוי הבקשות מצד אחד ועקב העומס הרב המוטל על כתפיהם של הפקידים במשרד התחבורה האמורים לאשר את הבקשה מצד שני, עלולה ההמתנה להתארך. אם איתרע מזלו של מבקש הבקשה וחסר לו טופס רפואי כזה או אחר, או שטופס הבקשה לא ממולא כיאות, ההמתנה לאישור הבקשה עלולה להתארך עוד יותר. על מנת לעקוף את הבירוקרטיה בתו נכה, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להיעזר בשירותיהם הטובים של אנשי מקצוע המכירים את המערכת ויכולים לסייע בזירוז התהליך. המקצוענים של חברת אופק יסייעו לך לקצר את זמן ההמתנה ולקבל את תו הנכה במהירות הרבה ביותר האפשרית. כדאי ליצור קשר בהקדם ואחד מאנשי המקצוע שלנו יחזור אליך במהרה להמשך התהליך. 

כתיבת תגובה