קבלת זכאות לתו נכה הינה אחת הפריבילגיות המעטות המסייעות למי שהוא או מי מבני משפחתו סובל מנכויות שונות, להקל מעט על הקשיים המרובים בהתנהלות תקינה. מדובר בהקלה בהתנהלות היום יומית, ובהגדלת הנגישות למוסדות ציבור, מרכזי קניות ומרכזי בילוי. מהי זכאות לתו נכה? מה ההבדלים בין מי שזכאי לתו נכה לבין הגדרת המושג במוסד לביטוח לאומי? היכן וכיצד ניתן להשיג תג נכה במהירות יחסית? בהמשך המאמר נעסוק בהבדלים בהגדרה בין נכות לצורך תו נכה לבין נכות לצורך זכויות או קצבה, ונסביר כיצד ניתן לזרז את התהליך לקבלת תו הנכה.

מה זה תג נכה ומי זכאי לו

תו נכה הוא כרטיס פלסטיק פשוט לכאורה שניתן להצמיד אותו לשמשת הרכב. הימצאותו של תו נכה ברכב מעידה על העובדה שברכב הזה נוסע או נוהג אדם הסובל מנכות פיזיולוגית או בעיה אחרת המצדיקה שימוש בחניה מיוחדת לנכים. חניות מהסוג הזה ניתן למצוא בקרבת מוסדות פיננסיים, משרדי ממשלה, מרכזי קניות ועוד מגוון רחב של מקומות. תג נכה נועד להעניק לנכים הזדמנות שווה ליהנות מהבילוי או לערוך קניות כמו כל אדם אחר.

הזכאים לקבלת תו נכה הם בעלי מוגבלויות או הסובלים מבעיות פיזיולוגיות ונפשיות שונות, כפי שנקבע על ידי מומחים. עם זאת, חשוב להזכיר כי אין זהות מוחלטת בין קבלת תו נכה לבין הכרה במן דהו באופן אוטומטי כמי שסובל מנכות המצדיקה בהכרח קבלת קצבה או הטבות אחרות לנכים. עם זאת, בחלק מהמקרים יש אכן קורלציה בין ההגדרה של המוסד לביטוח לאומי לבין הקביעה של משרד התחבורה.

איך משיגים תו נכה במהירות

הכרה בזכאותו של אדם לתו נכה כרוכה בתהליך מייגע למדי. התהליך כולל המצאת מסמכים שונים הנוגעים לבעיות הפיזיולוגיות, הנוירולוגיות או הנפשיות של המועמד לקבלת. בנוסף, יש צורך למלא לא מעט טפסים. הבעיה בתהליך נובעת מהעובדה שכל מסמך חסר וכל טעות או שגיאה במילוי הטפסים, יכולים להביא לדחיית התביעה על הסף. הסתייעות באנשי מקצוע מיומנים בתהליך ההכנה לקבלת תג נכה, עשויה לקצר מאד את התהליך. אם יש לך עניין בקבלת זכאות לתו נכה, אתה ללא ספק במקום הנכון. כדאי ליצור כבר כעת קשר ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי להמשך התהליך.

כתיבת תגובה