זכאות לתג נכה הינה תוצאה של היותו של הזכאי מוגבל מבחינה פיזית ובעל נגישות מוגבלת למגוון מוסדות ומקומות שונים, כולל קניונים ומרכזי קניות. המוגבלות הפיזית עשויה לבוא לידי ביטוי בחוסר יכולת ללכת, בעיוורון המגביל את הסובל ממנו ביכולת התנועה והניידות וכן בסוגים נוספים של מוגבלויות, כולל מוגבלות נפשית. עם זאת, חשוב להדגיש כאן כי הגדרת ההתאמה לצורך קבלת תג נכה, שונה מהותית מההגדרה לצורך קבלת אחוזי נכות וקצבת נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון ומוסדות נוספים האמונים על מתן סעד ותמיכה לנזקקים לכך. מהי המשמעות של זכאות לתו נכה? מה הדין באשר להעברת תו הנכה לאדם אחר? היכן ניתן להשיג תו נכה במהירות וביעילות? כל התשובות בהמשך המאמר.

המשמעות של זכאות לתו נכה

המשמעות של הזכאות לתו נכה, פירושה המעשי הוא היכולת של האוחז בתו להחנות את הרכב שלו במגוון רחב של מקומות, אשר עבור רכב רגיל הם מוגדרים אסורים לחנייה. חניה באזורים כאלה תגרור דו"ח חניה ותשלום קנס במקרה הטוב וגרירת הרכב במקרה הפחות טוב. מי שזכאי לקבלת תו נכה יכול להחנות את הרכב שבו הוא נוסע גם בחניה המוגדרת חניה בתשלום, ובמקרים מסוימים אפילו במקום שמלכתחילה מוגדר אסור לחניה. זה המקום לציין, עם זאת, כי תו נכה איננו יכול לשמש תירוץ להחנות את הרכב במקומו אסורים המפריעים לזרימה התקינה של התנועה. רכבים שיחנו במקומות כלאה עלולים גם הם להיות חשופים לסנקציות. 

העברת תו נכה לאדם אחר

הקביעה הראשונה והחשובה ביותר בכל האמור בקבלת תג נכה, הינה שהתו הזה הוא אישי ולא ניתן להעברה. גם כאשר ישנם שני רכבים הרשומים על תו חניה אחד לנכים, מותר להשתמש רק באחד מהם בו זמנית, והוא יהיה הרכב שבתוכו נוסע הנכה. אין להשתמש בתו הנכה שלא לצורך, ובוודאי שאסור בתכלית להעביר אותו לאדם אחר, גם לא לפרק זמן קצר. אם יש לך עניין לדעת יותר בכל הקשור בקבלת תו נכה, זה המקום הטוב ביותר עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמקצוענים של אופקים מימוש זכויות יחזרו אליך בהקדם. הם יבררו את הזכאות שלך ויסייעו לך בתהליך קבלת תו הנכה.

כתיבת תגובה