מצוקת החניה במרכזי הערים הפכה כבר למכת מדינה. נהגים רבים מוצאים עצמם מבלים לעתים שעות ארוכות ברכבם בחיפוש אחר חניה ראויה. תל אביב כבר מפורסמת בבעיות החניה שלה, אך גם בערים שבסביבותיה כמו רמת גן ופתח תקווה, חניה הפכה כבר מזמן לאתגר משמעותי. עבור אדם שמסוגל ללכת, מדובר בעיקר בעיכוב מעצבן בשגרת היום. עם זאת, עבור רבים בישראל מדובר בפגיעה חמורה באיכות החיים.

אם עד כה השתמשת בתג נכה, ההבדל המשמעותי בנגישות למקומות בוודאי כבר ידוע לך. האפשרות להשתמש בחניות נגישות מקל משמעותית על ההגעה לכל המתחמים החיוניים לשמירה על איכות החיים – ממקומות עבודה ועד לטיפולים רפואיים. לאחר 8 שנים, יש לחדש את התג. כיצד עושים זאת ובמה זה כרוך? כאן נפרט על כל מה שחשוב לדעת.

איזה תג נכה נמצא ברשותך?

אם קיבלת את תג הנכה שלך אחרי מרץ 2019, יש לנו חדשות טובות בשבילך. תג הנכה שלך הוא תג לצמיתות והוא יתחדש באופן אוטומטי בכל 8 שנים מבלי שיהיה עליך לעשות דבר. ניתן לפנות אל אגף הרישוי כדי לוודא שהדבר אכן נעשה.

עם זאת, ככל שהתג הונפק לפני כן, יהיה עליך לחדשו בכוחות עצמך עם תום 8 השנים. לאחר החידוש הזה, ניתן יהיה לקבל תג לצמיתות. כדי לחדש את התג, נצטרך לחזור על התהליך שביצענו מול אגף הרישוי כשהוצאנו את התג לראשונה. 

  • יש למלא את טופס הבקשה הרשמי לוועדה המיוחדת של אגף הרישוי
  • על הטופס, יש לצרף צילום תעודת זהות, מכתב עם הצהרה חתומה בו יופיעו מספרי הרכב הרלוונטיים, רישיונות הרכב וחוות דעת רפואית על הצורך בתג נכה.
  • לבסוף, ככל שהתג נדרש לאדם המסיע את בעל המוגבלות, יש לצרף תצהיר חתום על ידי עורך דין המוכיח כי התג משמש אותו למטרה זו.

הליווי הנכון יכול לעשות הבדל משמעותי

תהליך חידוש התג עשוי להיות ארוך ורצוף אתגרים. כדי להבטיח שכל הזכויות החשובות שמביא עמו התג יעמדו לרשותך באופן רציף ומתמשך, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע שילוו אותך לכל אורך הדרך ויסייעו לך להאיץ את קבלת האישור.

כתיבת תגובה