ככל שהשנים חולפות, המפרקים שלנו הולכים ונשחקים. פגיעה מתמשכת ברקמות החיבור בברך, תהליכים דלקתיים ופציעות שונות עשויות להסב כאב ראש ומגבלות בתנועה המשפיעות משמעותית על התפקוד השוטף. כיום יותר מאי פעם, ניתוחי החלפת ברכיים הפכו למענה נפוץ ויעיל לבעיות אלו ומאפשרים בסופו של דבר לשוב ולעמוד על הרגליים וליהנות מאיכות חיים גבוהה. 

תהליך ההחלמה עשוי להיות ארוך ורצוף בקשיים. כדי לעבור את תהליך השיקום על הצד הטוב ביותר, חשוב להסתייע בכל גורמי התמיכה העומדים לרשותך. מטיפולים פיזיותרפיים ועד אמצעים לשיפור הנגישות בבית ומחוצה לו, האפשרויות הן רבות וגמישות. חשוב לדעת כי במקרים רבים, זכאים מטופלים שעברו החלפת ברכיים גם לתו נכה.

פתרון חשוב למעגל הקרוב

ניתוח החלפת ברכיים הוא הליך נפוץ בקרב בני הגיל השלישי. ככל שטכניקות הניתוח נעשות מתקדמות ואמינות יותר וסיכויי ההצלחה גובהים, כך בוחרים מטופלים רבים יותר לעבור את הניתוח ולשפר את איכות חייהם. במקרים רבים, מטופלים אלו אינם מחזיקים עוד ברכב ולרוב, נעזרים בבני משפחתם כדי להגיע ממקום למקום. האתגר המשמעותי מתחיל כאשר לא ניתן למצוא חניה חוקית בקרבת מקום ליעד.

מדובר בתופעה שהפכה כבר לחלק מובן מאליו מהמציאות במרכזי הערים. מצוקת החניה הידועה לשמצה של תל אביב כבר זולגת לכל אזור גוש דן וכיום גם ברמת גן ואפילו בפתח תקווה, החיפוש אחר חניה עשוי להיות מתסכל מאוד. במקרים כמו אלו תו נכה עשוי לעשות הבדל משמעותית באיכות החיים של המטופל ושל בני משפחתו התומכים בו.

לשיפור איכות חייך עד להחלמה

מגבלת הניידות לאחר הניתוח עשויה להיות משמעותית מאוד. במקרים רבים, בעיקר בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח, לא ניתן לבצע יותר ממספר צעדים. עם זאת, החלמה מלאה עשויה לארוך במקרים מסוימים עד 12 חודשים וגם אם חל שיפור משמעותי בתפקוד, הליכה ממושכת עשויה להיות קשה מנשוא. לכן, זכאות לתו נכה לכל אורך תהליך ההחלמה עשוי להיות קריטי. כדי לשפר משמעותית את סיכוייך לקבל את הזכאות וליהנות מאיכות חיים אופטימלית, מומלץ להסתייע בליווי מומחים למיצוי זכויות.

כתיבת תגובה