כשאנו חושבים על האוכלוסיות הזכאיות לתג נכה, רובנו נדמיין לרוב בעלי מוגבלויות כרוניות וקבועות. אין ספק כי ברוב המקרים, אישור זה אכן ניתן לקבוצות אלו כמו בני אדם המרותקים לכיסאות גלגלים, חולי טרשת נפוצה ולמתמודדים עם שלל מצבים רפואיים קבועים אחרים המגבילים את יכולות ההתניידות באופן אקוטי. 

עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם גם מוגבלות זמנית עשויה לזכות אותנו באישור שיאפשר לנו לחנות בחניית נכים או באזורים האסורים לחניה כאשר איננו מצליחים למצוא מקום נגיש אחר לחנות בו. מטופלים רבים שעברו החלפת ברכיים פונים אל וועדת האישורים לתגי נכה וזוכים בפתרון הנכסף שמאפשר להם לשמור על איכות חייהם גם בתהליך ההחלמה.

כמה זמן עשויה להימשך ההחלמה מהחלפת ברכיים?

אם בעבר היה מדובר בניתוח מורכב וסבוך שלא התאים לכל אחד, כיום המכשור הרפואי המתקדם והתותבים האיכותיים מאי פעם הפכו את הניתוח לזמין לאוכלוסיות נרחבות מאי פעם. 9 מתוך כל 10 מטופלים מדווחים על הקלה משמעותית בכאב ובמגבלה בתנועה לאחר ההחלמה מהניתוח ולא פעם, מדובר בשינוי משמעותי ביותר בחייהם. 

המגבלה המשמעותית ביותר בתנועה ניכרת בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח. בתקופה זו, ניתן לבצע מספר צעדים זהירים לכל היותר. עם זאת, לא שם יסתיים תהליך ההחלמה. גם לאחר שניתן יהיה לעמוד על הרגליים בבטחה, הליכה ממושכת עשויה להיות משימה לא פשוטה גם חודשים רבים לאחר הניתוח. לכן, תג נכה יכול לספק מענה קריטי וחשוב לאורך תקופה שהולכת להיות לא קלה ממילא.

לחנות באופן נגיש ומותאם לצרכים

מצוקת החניה בערים כמו תל אביב, פתח תקווה ורמת גן הביאה למצב בו כמעט בלתי אפשרי להשיג מקום נגיש להחנות בו את הרכב ולקבל שירותים במרכזי הערים. משמעות הדבר בפועל היא כי אנשים המתמודדים עם מוגבלות בניידות לא יוכלו לקבל מענה לצרכים בסיסיים כמו קניות בסופר או ביקורים אצל הרופא, שכן רוב הסיכויים שימצאו חניה רק במרחק רב. הוצאת תג נכה עשויה לשמש כגלגל הצלה חיוני במקרה כמו זה. כדי שהדברים יעברו ביעילות, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע המלווים בתהליך.

כתיבת תגובה