גמלת ילד נכה המשולמת באמצעות קצבה חודשית על ידי המוסד לביטוח לאומי הינה אחת מהזכויות הניתנות עבור ילד הסובל מלקות או מוגבלות כזו או אחרת. בכתבה שלפניכם ריכזנו עבורכם מידע מורחב אודות זכויות נוספות הניתנות עבור ילדים עם מוגבלויות/לקויות.

הטבות כלליות הניתנות לילד עם מוגבלות

הורים לילדים עם מוגבלויות/לקויות כאלו ואחרות, זכאים למגוון רחב של הטבות כלליות המוענקות להם בנוסף לקבלת גמלת ילד נכה. הטבות אלו כוללות בין היתר:

  • פטור מלא מתשלום בקופות החולים
  • סבסוד מלא עבור שהות הילד במעון יום שיקומי
  • סבסוד חלקי לצרכי העסקת עובד/ת זר/ה לטיפול בילד
  • קבלת שירות ללא תור במוסדות ציבור ומוסדות ממשלתיים
  • גמלת הבטחת הכנסה לאחד מההורים הנדרש לטפל בילד נכה הזקוק להשגחה מתמדת
  • אפשרות למשיכת כספים מתכנית "חיסכון לכל ילד" וזאת בטרם מלאו לילד 18 ובהתאם למצבו הרפואי של הילד (בתנאי שהוא מקבל גמלת ילד נכה)
  • אפשרות לקבלת זכאות לדיור ציבורי להורי הילד המקבל גמלת ילד נכה
  • הנפקת תעודת נכה המעניקה זכות להגשת בקשות לקבלת תו חניה לנכה ותשלום אגרת רישוי מופחתת לרכב הנושא תג חניה לנכה
  • נקודות זיכוי ממס הכנסה
  • הנחות והטבות שונות בתשלום חשבונות לרשויות וגופים שונים, לרבות, הנחה בארנונה, הנחה בחשבונות המים, הנחות בשירותי תקשורת של חברת בזק, הנחות בחשבונות החשמל ועוד

גמלת ילד נכה והטבות נוספות

גמלה לילד נכה וההטבות השונות המופיעות לעיל, ניתנות לילדים בגיל שלושה חודשים ועד גיל 18 ושלושה חודשים וזאת בהתאם למוגבלות ולליקויים השונים מהם הם סובלים ומידת התלות של הילדים הזכאים בזולת. חשוב לציין שילדים הסובלים מליקוי שמיעה ו/או ילדים עם תסמונת דאון זכאים לקבלת הגמלה מיום הלידה. כמו כן, חשוב להדגיש שהזכאות לגמלה וההטבות הנוספות הנלוות אליה, עשויה להיקבע לפרקי זמן המוגבלים בזמן וזאת בהתאם לסוג הלקוח והנסיבות השונות.

ברשימת המוגבלויות והליקויים המזכים בגמלת ילד נכה והטבות נוספות נכללות המגבלות הבאות: ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, תינוקות ופעוטות הסובלים מרמת תפקוד נמוכה, ילדים המתמודדים עם מצבי אלרגיה מסכנת חיים, ילדים הנזקקים לטיפול רפואי קבוע או מיוחד, ילדים הסובלים ממחלה או תסמונת נדירה, ילדים הסובלים ממחלות שונות כגון: סוכרת, סרטן, מחלות לב, מחלות ניוון שרירים, סיסטיק פיברוזיס ועוד, ילדים הסובלים מחירשות או כבדות שמיעה, ילדים הסובלים מעירוון או ליקוי ראיה חמור, ילדים אשר נדרשו לעבור ניתוחי השתלות איברים ו/או מח עצם, ילדים המטופלים בדיאליזה, ילדים הסובלים מאפילפסיה, ילדים המתמודדים עם לקות נפשית, ילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז/הפרעות אכילה ומצבים נוספים העלולים לזכות אותם בקבלת גמלת ילד נכה וההטבות הנוספות הנלוות לגמלה זו.

לקבלת מידע מורחב על זכויות ילד נכה ואופן מימוש ומיצוי הזכויות וההטבות השונות העומדות לרשותכם, אנו מזמינים גם אתכם לפנות לאחד מיועצי הזכויות הרפואיות העומדים לרשותכם בחברת אופקים. ליצירת קשר השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה