על פי חוק חניה לנכים המונהג בישראל מאז שנת 1993, כל אדם שרופא מוסמך אישר את עמידתו בתנאי הזכאות המפורטים בחוק, יהא ראשי להגיש בקשה למשרד הרישוי לצורכי הנפקת תו חניה לנכה המתיר לו למעשה להחנות את רכבו בכל אותם מקומות חניה המסומנים כחניות נכה ובמקומות בהם החניה אסורה אך חוק חניה לנכים מתיר (לבעלי תו חניה לנכה) להנחות בהם וזאת בהתאם לתנאים המופיעים בחוק.

תנאי זכאות להוצאת תו חניה לנכה

הליך הוצאת תו חניה לנכה מתאפשר לכל אדם המתקשה בניידות עקב מחלה או מחלות מסוימות וזאת במידה ורופא מוסמך קבע בין היתר כי אותו אדם מתקשה ומוגבל בניידותו ולשם כך הוא נזקק לכיסא גלגלים. כמו כן, בעלי נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות רשאים להגיש בקשה לקבלת תו חניה לנכה. על פי החוק, גם עיוורים המחזיקים בתעודת עיוור/לקוי ראייה, רשאים להגיש בקשה לקבלת תו נכה במסגרת הליך הוצאת תו חנייה לנכה.

סוגי תו חניה לנכה – מה חשוב לדעת?

תו חניה לנכה ניתן לבעלי הזכאות באמצעות שני סוגי תגים עיקריים, האחד: תו חניה לצמיתות המתחדש באופן אוטומאטי אחת לשמונה שנים, והשני: תו חניה זמני הניתן לתקופה מוגבלת בזמן. בשני המקרים, התגים הניתנים לבעלי הזכאות הינם תגים המסומנים על פי צבע ואיורים שונים הנקבעים בהתאם לתנאי הזכאות:

תג כחול עם ציור של כיסא גלגלים ניתן לנכים הנזקקים לכסא גלגלים לצרכי ניידות

תג בו מופיע ציור של משולש בצבע ירוק ניתן לנכים אשר אינם מרותקים לכיסאות גלגלים

לרשות כל אדם העומד בתנאי הזכאות להוצאת תו חניה לנכה, עומדת האפשרות לקבל תו חניה אחד עבור שני כלי רכב שונים וזאת במידה ושניהם יחד משמשים אותו לצרכי ניידות בדרך קבע.

הוצאת תו חניה - כיצד?

תהליך הוצאת תו חניה לנכה מתבצע באמצעות טופס בקשה ייעודי אותו נדרש להגיש המבקש/ת למשרד הרישוי. טופס זה ידוע בשם "טופס בקשה לתו נכה ופטור מאגרת רישוי", כאשר מילוי הטופס מחייב אתכם לעיין היטב במסמך ולציין בו את הפרטים הנכונים והמדויקים ביותר הרלוונטיים לכם. במקביל להגשת הטופס, תדרשו לצרף גם מסמך מצולם של תעודת הזהות (כולל ספח התעודה) ומסמך מצולם של רישיונות הרכב לגביו אתם מגישים את הבקשה (במידה ומדובר ביותר מכלי רכב אחד יש לצרף רישיונות של כלי הרכב הנוסף). בלא מעט מקרים, קיימת חשיבות רבה גם להגשתם של מסמכים רפואיים שונים היכולים להעיד על מצבכם הרפואי ועל עמידתכם בתנאי הזכאות השונים לצורך קבלת תו חניה לנכה.

אצלנו בחברת אופקים תוכלו ליהנות מהליכי סיוע וליווי מקצועיים בכל הנוגע למימוש מלוא זכויותיכם במסגרת הליך הוצאת תו חניה לנכה. למידע נוסף השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה