הוצאת תו נכה הינו הליך המתנהל אל מול משרד התחבורה- אגף הרישוי, וזאת בהתאם לתנאי הזכאות לקבלת תו נכה המופיעים בחוק חניה לנכים המונהג במדינת ישראל מאז שנת 1993. אזרחים הנמנים על בעלי הזכאות לקבלת תג נכה, רשאים לפנות למשרדי הרישוי באזור מגוריהם באמצעות טופס בקשה ייעודי העונה לשם: "טופס בקשה לקבלת תג נכה ופטור מאגרת רישוי". טופס זה אומנם עומד לרשותכם באמצעים מקוונים כיום אך הליך הגשתו מחייב אתכם בחלק גדול מהמקרים להסתייע בשירותיהם של גורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא מימוש ומיצוי זכויות בתחום וזאת לנוכח העובדה שמחצית מהבקשות המוגשות למשרד הרישוי מדי שנה נדחות.

על מנת לייעל את הליך הוצאת תו נכה ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים אשר יסייעו גם לכם להתמודד עם השאלה איך להוציא תו נכה

  1. בדקו באמצעות אתרי אינטרנט שונים האם אתם עומדים בתנאי הזכאות היכולים לזכות אתכם בקבלת תג נכה (זה שאתם כאן כבר אומר שאתם עושים זאת…)
  2. בדקו מהם תנאי הזכאות הרלוונטיים לסיבה בגינה אתם עתידים להגיש טופס בקשה לקבלת תג נכה- חשוב לדעת שתנאי הזכאות אינם מיועדים אך ורק למוגבלי ניידות עקב נכות ברגליהם אלא למגוון רחב של אוכלוסיות שעקב מחלה כזו או אחרת ממנה הן סובלות הן עומדות בתנאי הזכאות.
  3. היוועצו עם גורמים מקצועיים- היוועצות מקדימה עם אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא מימוש ומיצוי זכויות בנושא, תאפשר גם לכם לבחון על הצד המקצועי ביותר את המסמכים הרפואיים השונים אותם תדרשו לצרף לטופס הבקשה.
  4. רכזו באופן מסודר את כל המסמכים הרלוונטיים לצורך הגשת הבקשה –לצורך כך אנו ממליצים לכם להיכן קלסר או תיקייה מסודרת בה תוכלו לרכז את כל המסמכים
  5. צלמו כל טופס ו/או מסמך רפואי היכול להעיד על מצבכם הרפואי הרלוונטי להגשת הבקשה וצרפו אותו לתיקייה/קלסר

כמה זמן לוקח להוציא תו נכה?

לאחר שהגשתם את הבקשה לקבלת תו נכה לגורמים הרלוונטיים, יחלפו בממוצע כ-30 יום עד שתקבלו תשובה להחלטתה של  הוועדה הממונה מטעם משרד הרישוי בכל הנוגע לאישור ו/או דחיית בקשתכם. במקרים מסוימים, הוועדה יכולה להורות על הנפקת תו נכה זמני הניתן לתקופה מוגבלת בזמן (אותו תדרשו לחדש בתום המועד הנקוב) ובמקרים מסוימים הוועדה יכולה להורות על הנפקת תו נכה לצמיתות המתחדש באופן אוטומאטי אחת לשמונה שנים. בכל אותם מקרים בהם הוועדה דחתה את בקשתכם, תוכלו לערער על החלטתה תוך 90 יום ובמידה וגם ערעור זה נדחה על ידי הוועדה תוכלו לערער בשנית לאחר 12 חודשים.

לקבלת מידע נוסף בנושא ושירותי סיוע והכוונה מקצועיים בכל הנוגע לתהליך הוצאת תו נכה, אתם מוזמנים להיוועץ עם המומחים שלנו למיצוי ומימוש זכויות בנושא.

כתיבת תגובה