תג חניה לנכה הינו תג המונפק על ידי משרד הרישוי והוא מוענק לבעלי הזכאות לכך בהתאם לחוק חניה לנכים המונהג במדינת ישראל מאז שנת 1993. תג זה מאפשר לבעליו להחנות את רכבם בכל אותם המקומות המיועדים לחניית נכים וזאת בנוסף למקומות בהם החנייה איננה מותרת במקרים בהם מתקיימים תנאים שונים המופיעים אף הם בחוק חניה לנכים.

כמו כן, התג מעניק לבעליו פטור מאגרת רישוי רכב ומתשלום על חניה במקום ציבורי וזאת במידה והגישה אליו היא דרך חניונים ציבוריים בתשלום. ברוב הערים הגדולות והרשויות השונות במדינת ישראל ניתן לבעלי התג פטור מתשלום בחניה המסומנת בכחול לבן. כמו כן, לרשות מחזיקי תג חניה לנכה עומדת הזכות להגיש בקשה להקצאת אזור חניה בלעדי לרכבם בסמוך למקום מגוריהם. בקשה זו מופנית על ידי מחזיקי תג חניה לנכה לרשות המקומית, כאשר הרשות מחויבת על פי החוק להקצות מקום חניה לזכאים במרחק של עד 200 מטרים ממקום המגורים ו/או עד 400 מטרים במקרים מסוימים.

מי זכאי לקבלת תג חניה לנכה?

תנאי הזכאות לקבלת תג חניה לנכה מעוגנים בחוק לחניית נכים, אך יחד עם זאת, הליך הנפקת התג כרוך בהגשת בקשה מסודרת למשרד התחבורה- אגף הרישוי, כאשר וועדה ממונה מטעם המשרד ובראשות רופא מוסמך היא זו המעיינת בבקשות והיא זו הרשאית לאשר ו/או לדחות את הבקשות השונות. על פי הערכות שונות, כמחצית מהבקשות המוגשות מדי שנה, נדחות על ידי הוועדה, כאשר לסיבות השונות בגינן נדחות הבקשות, חשיבות מכרעת בכל הנוגע להגשת ערעור על החלטת הוועדה.

מה חשוב לדעת על תהליך הוצאת תג חניה לנכה?

מכיוון שכמחצית מהבקשות לקבלת תג חניה לנכה נדחות על ידי הוועדה הממונה מטעם משרד הרישוי מדי שנה, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם העתיד להגיש בקשה בעניין זה בזמן הקרוב, להסתייע בגורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא מימוש זכויות רפואיות בכלל ומיצוי תהליכי קבלת תג נכה בפרט. היוועצות מוקדמת עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, תאפשר גם לכם לבחון בצורה המקיפה ביותר את דרישות הסף בכל הנוגע לתנאי הזכאות ותסייע לכם להתמודד עם התהליך הבירוקרטי המורכב הנלווה להליך הגשת הבקשה.

הגשת הבקשה מתבצעת באמצעות טופס המכונה "בקשה לקבלת תג נכה ופטור מאגרת רישוי", כאשר לטופס בקשה זה יש לצרף מסמכים שונים, לרבות מסמכים רפואיים שונים היכולים להעיד על מצבכם הרפואי העלול לזכות אתכם בתג נכה בהתאם לתנאי הזכאות השונים הרלוונטיים לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים.

רוצים להגן על מלוא הזכויות העומדות לרשותכם כבעלי זכאות לקבלת תג חניה לנכה? המומחים שלנו למימוש ומיצוי זכויות בנושא- כאן בשבילכם. ליצירת קשר עם המומחים שלנו – השאירו פרטים כאן למטה בטופס

כתיבת תגובה