תו נכה הוא אישור שניתן לבעלי נכויות או מוגבלויות פיזיולוגיות ונוירולוגיות מסוימות, המאפשר להם לחנות במקומות חנייה ייעודיים שנועדו לרכב נכים. יש מקרים שבהם מתאפשרת חניה של רכב נכים גם באזור המסומן אדום לבן והוא אסור לחניה לכל רכב אחר. עם זאת, חשוב להדגיש שהחנייה מותרת באזורים כאלה אך ורק כאשר הרכב החונה איננו מפריע לזרימה התקינה של התנועה. הנפקת תו נכה מתבצעת על ידי הרשות המוסמכת לכך במשרד התחבורה. הנפקת התו כאמור כרוכה בהצגת האישורים הרפואיים המתאימים, יחד עם מילוי טופס בקשה מסודר על ידי מגיש הבקשה. מי יכול ורשאי להגיש בקשה לקבלת תו נכה? אילו בעיות עלולות להתעורר בדרך לקבלת תג נכה? כיצד ניתן לזרז את התהליך ולהבטיח את קבלת התג במהירות האפשרית? להלן התשובות.

מי רשאי להגיש בקשה לקבלת תו נכה

בקשה לקבלת תג נכה יכולה להיות מוגשת על ידי מי שסובל מבעיות פיזיולוגיות רפואיות כפי שהוגדרו בחוק הנכים והמזכות את הסובלים מהן באפשרות לקבלת התג המיוחל. זה המקום להזכיר כי אין קשר מוחלט בין הגדרת אדם כנכה על פי אמות המידה של המוסד לביטוח לאומי, לבין האפשרות להגיש בקשה להנפקת תו נכה.  מי שמעוניין לקבל את התו כאמור, חייב להגיש בקשה מסודרת לרשויות המתאימות. יחד עם זאת,  בהינתן מצב שבו הנכה עצמו  איננו מסוגל להגיש את הבקשה, יכולים גם האפוטרופוסים שלו להגיש אותה. הדבר נכון באותה המידה לגבי הגשת בקשה לילדים הסובלים מנכויות שונות.

בעיות המעכבות קבלת תו נכה

הנפקת תו נכה עלולה לארוך לא מעט זמן, גם כאשר הומצאו כל המסמכים הנדרשים וגם כאשר מגישי הבקשה מילאו את כל הטפסים. במקרים שבהם הטפסים לא מולאו כהלכה או שחסרים מסמכים שונים הנדרשים לצורך קבלת האישור הנדרש, הנפקת התו עלולה להתעכב עוד יותר. לכן, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לאנשי המקצוע המיומנים של חברת אופקים, שיעשו שני דברים: הדבר הראשון –  הם יבחנו את המסמכים שמגיש הבקשה הביא. ודבר שני, הם ימלאו בצורה הנכונה והמדויקת ביותר את  טופס הבקשה. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של חברת אופקים יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה