בקשה לקבלת תו נכה היא הצעד הראשון בדרך לשיפור איכות החיים של אנשים הסובלים מנכויות שונות או ממגבלה בתנועה. מדינת ישראל מעניקה את האפשרות לקבלת תג נכה לסובלים מכמה מחלות ומגבלות כפי שיפורט להלן. מהו תו נכה וכיצד הוא מסייע למחזיקים בו? אילו מחלות ומגבלות פיזיות מאפשרות קבלת תג נכה עבור הסובלים מהן? כיצד מגישים בקשה לקבלת תו כזה ואיך ניתן לזרז את השגתו?

תג נכה והיתרונות שלו

תג נכה הוא למעשה כרטיס פלסטיק פשוט המוצג באופן ברור ברכבים השייכים לאנשים הסובלים מבעיות ונכויות שונות, או ברכבים שנועדו להסעה של אנשים כאלה. למען הסר ספק, השימוש בתו הנכה מתאפשר אך ורק כאשר האדם שעבורו הונפק התו נמצא ברכב. אין להשתמש  בתו הנכה אם הנכה עצמו אינו נמצא ברכב. היתרון הגדול של תו נכה טמון בעובדה שאדם הסובל ממגבלות פיזיולוגיות שונות כמוגדר בחוק, יוכל לחנות בקרבת המקומות שאליהם הוא צריך להגיע מעת לעת. מדובר במוסדות ממשלתיים, מקומות בילוי, קניונים או מרכזי קניות. כל המקומות הללו מעניקים שירותים לנכים והעדר מקום חניה עלול לפגוע בנכה ולמנוע ממנו  להגיע למקומות האלה.

הגשת בקשה לתו נכה

חוק הנכים בישראל מגדיר בצורה מדויקת וברורה את אופי המגבלות שבעקבותיהן מקבל הסובל מהן את הזכות לקבלת תו נכה. עם הזכאים לקבלת תג נכה ניתן למנות חולי אסטמה, חולי סכרת במצבים מסוימים וכן חולי סרטן. בנוסף ניתן למנות גם בעלי נכויות נפשיות, מי שסובלים מבעיות נוירולוגיות וכן אנשים הסובלים מקשיים בהליכה ומתניידים באמצעות כיסאות גלגלים. מדובר ברשימה חלקית בלבד ויש עוד מחלות ומגבלות המזכות בקבלת תג נכה. עם זאת, הגשת בקשה לקבלת תו נכה כרוכה בהמצאת מסמכים רפואיים רבים וכן במילוי טפסים שונים ומשונים. לא אחת קורה שהעיכוב במתן התשובה מתעכב בגלל העדר מסמך כל שהוא או בעקבות שגיאה במילוי הטפסים. המומחים של אופקים מסייעים למעוניינים בכך בהגשת בקשה לקבלת תו נכה ובקיצור משמעותי של זמן ההמתנה הנדרש עד לקבלת האישור. אם יש ברצונך להגיש בקשה כאמור, אתה במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נחזור אליך להמשך התהליך.

כתיבת תגובה