גם ילדים עלולים להיוולד או להיפגע במהלך חייהם ברגליהם. הפגיעה יכולה להיות מולדת עקב מום ביולוגי או חלילה עקב תאונת דרכים המלווה בשיתוק בשתי הגפיים התחתונות. ילדים אשר נפגעו ברגליהם עלולים לזכות בהנחה ברכישת רכב לילד נכה במסגרת קצבת ניידות.

כל ילד, הסובל מפגיעה ברגליו, אשר מוכר כתושב ישראל והוא בן 3 ומעלה וועדה רפואית קבעה לו אחוזי נכות עקב מגבלותיו יהיה זכאי להטבות בניידות. חשוב לציין שכאשר מדובר בשני אחים אשר נקבעו להם 80% נכות, לכל אחד מהם, והם מתגוררים באותו בית יהיו זכאים לקצבת ניידות גם אם הם אינם בני 3.

כדי לקבל קצבת ניידות בנוסף לקצבת ילד נכה בו זמנית ובעקבות כך לקבל הנחה ברכישת רכב לילד נכה, על המקרה לעמוד בקריטריונים אשר נקבעו על פי המוסד לביטוח לאומי – נקבע לילד 80% נכות בניידות ומעלה ו/או נקבע על פי הוועדה הרפואית שעליו להתנייד עם כיסא גלגלים ו/או הילד אינו יכול להתנייד בכוחות עצמו בכסא גלגלים בשל מוגבלותו. חשוב לציין, שילד אשר נקבעו לו פחות מ80% נכות בניידות יצטרך לבחור בין קצבת ניידות לבין קצבת ילד נכה.

ההנחה לרכישת רכב לילד נכה מגיעה בצורה של הלוואה עומדת מהמוסד לביטוח לאומי, בהתאם להנחיותיהם. ההלוואה העומדת לצורך רכישת הרכב נועדה לרכישה של רכב חדש ואביזריו ולכן חייבת בכיסוי של ביטוח מקיף. בנוסף, אלו אשר זכאים לקצבת ניידות עבור ילד נכה יקבלו תג חניה 

בנוסף, כאשר מדובר בליקוי פיזי ברגליו של ילד שנבע מתאונה, יוכל לקבל את הטבות הניידות אך ורק אם הליקוי נשאר באופן קבוע ויציב ללא שינויים. כאשר מדובר בבעיה חולפת הוא אינו זכאי להטבות של קצבת הניידות.

יותר לציין, שבמציאות אחרת כאשר הילד המוגבל מתגורר עם משפחת אומנה אשר דואגת לצרכיו, כאשר מפחת האומנההיא בעלת רכב, תוכל קבל המשפחה קצבת ניידות חודשית לבעלי רכב. על המשפחה לדאוג לכך שהמוסד לביטוח לאמי ימנה אותם כמורשי נהיגה כלפי הילד הנכה, בפרט כאשר הם אלו אשר דואגים לרווחתו ומטפלים בו.

כתיבת תגובה