בין אם ידוע לכם ובין אם לאו, כל בעלי הרכב הנושאים את תגי החניה לנכים הינם זכאים לתשלום אגרת רישוי מופחתת (שכיום, גובהה עומד על סך 26 ₪ בלבד), בכפוף לתנאים מסוימים, שבהם מיד נעסוק. במידה והמדובר בתו נכה חדש שהתקבל לאחר תשלום אגרת הרישוי, החזר אגרת רישוי לבעלי תו נכה הינו רטרואקטיבי, ומתייחס לחלקה היחסי של אגרת הרישוי ששולמה במלואה, טרם הפעלת הזכאות לקבלת תו החניה לנכה.

החזר אגרת רישוי לבעלי תו נכה - מה חשוב לדעת?

הטבת אגרת הרישוי ניתנת רק עבור רכב אחד, גם אם לתג החניה משויכים שני רכבים שמשמשים להסעת הנכה. תוכלו לבחור איזה מבין שני הרכבים יזכה בהנחה, כל עוד יתקיימו עבורכם תנאי הזכאות הבאים:

הרכב רשום על שמו של הנכה, שם בן / בת הזוג או האפוטרופוס שלו.

בני זוג שאינם נשואים, יידרשו להציג את אחד מהמסמכים הבאים – הסכם ממון, תצהיר ידועים בציבור החתום ע"י עו"ד או הסכם / חוזה נישואים.

כאפוטרופוס של נכה עשוי להיות אחד מהוריו של הילד הנכה (טרם הגיעו לגיל 18), או, לחילופין, אדם שמונה ע"י בית המשפט לתפקיד אפוטרופוס (במקרה כזה, תידרשו לצרף מסמך רשמי המאשר מינוי זה).

גם בנוגע לרכב ישנם למדינה תכתיבים מסוימים, שכן לתשלום אגרת רישוי מופחתת, הרכב הנדון אינו יכול להיות רכב המשמש אתכם לצרכי מסחר או עסק.

מימוש הזכות

את בקשת החזר אגרת רישוי לבעלי תו נכה ניתן להגיש אונליין באזור האישי המצוי במערכת ההזדהות הממשלתית. לחילופין, תוכלו למלא את טופס הבקשה לקבלת הפטור מאגרת רישוי ידנית ולאחר מכן, לשלוח אותו בדואר הרגיל אל היח' לטיפול במוגבלי ניידות, מרכז פניות הציבור. לטופס זה, עליכם לצרף צילום המחאה (ריקה) או פרטי כרטיס האשראי שלכם, צילום של תעודת זהות הכולל את הספח, ואת צילום רישיון הרכב שעליו אתם מבקשים החזר אגרת רישוי לבעלי תו נכה.

עוד חשוב מאד לדעת, כי אם אתם מוכרים את הרכב במהלך השנה שעבורה אתם זכאים לתשלום מופחת, עליכם מוטלת האחריות לביטול הזכאות להנחה ולתשלום הפרשי האגרה (דבר שאותו ניתן לעשות אונליין במערכת ההזדהות הממשלתית).

מחשבה אחת

  1. אריה סמו הגיב:

    שלום, האם במידה ותו הנכה לרכב הוצא רק לאחר 6 שנים מקיום הרכב והשימוש בו (לצורכי בעל הנכות – קטין) , למרות שהנכות קיימת אצל הקטין מלידה, ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי על 6 אגרות רישוי? תודה

כתיבת תגובה