נכים, מוגבלים, עיוורים, חולים במחלות שונות, כל אלה עשויים להיות זכאים לקבל תג חניה לנכה. תו נכה מופיע בכמה תצורות שונות, כאשר גודלו ומשמעותו בדרך כלל אחידים. גודלו של הכרטיס בסך הכל כגודלו של כרטיס אשראי. בעבר הכרטיס נשא מספר רישוי אך כיום את מספר הרכב המותאם לכל כרטיס ניתן לבדוק אונליין. זה מקל במקרים שבהם מחליפים את התג או מחליפים את הרכב. זה יוצר פחות סרבול. כדי להבין יותר על הוראות השימוש בתג החניה לנכה, אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא את השורות הבאות. 

חשוב שאת התג כולם יוכלו לראות

אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שתו נכה נמצא ברשותכם. במידה ולא, כדאי לציין כי קבלת תג נכה נעשית דרך משרד הרישוי. יש צורך להמציא כל מיני מסמכים, למשל תעודת עיוור, אישור של אחוזי נכות, אישורים רפואיים על הקשר בין המחלה לבין הקושי בניידות של החולה. אין ספק כי כל המסמכים וכל הטרטורים מהווים בירוקרטיה לא נעימה. לכאורה, חייבים לעבור את המסלול הזה אך למעשה, אפשר לקצר את התהליך. בעזרת חברת אופקים שמסייעים לציבור הזכאים לקבל תו נכה, אפשר לקבל את התג מהר, נוח, בלי בירוקרטיה.

כעת נעבור לעניין השימוש בתג. כאשר תו נכה ברשותכם, עליכם להצמיד אותו לחלון המכונית. אפשרי להצמיד אותו לשמשה הקדמית, כך שאפשר יהיה לראותו מלפנים. אפשרי להצמיד את הכרטיס, את התו, לשמשה שלצד הנהג. הכלל הוא שאת התו יהיה אפשר לראות בקלות מחוץ למכונית. 

חשוב להוסיף ולומר כי כיום, ניתן לקבל תו נכה כפול. יותר נכון לומר, ניתן לקבל זכות כפולה, אפשרות להשתמש בתו בנסיעה בשני רכבים שונים. למשל, הרכב שעל שם הנכה וכן רכב על שם מטפל או בן משפחה. עוד יצוין כי הזכות להשתמש בתו לצרכי חניה שמורה אך ורק למצבים שבהם הנכה עצמו משתמש ברכב (כנהג או כנוסע). במידה והתו מוגבל בתוקפו, יש לוודא כי הוא אכן בתוקף. עוד אין לכם תו נכה? זה הזמן לפנות לאופקים מימוש זכויות. תו נכה שמקנה זכות חניה ואפילו פטור מאגרת הרישוי.

כתיבת תגובה