כל מה שצריך וחשוב לדעת על תהליך הנפקתו של תו נכה בכתבה שלפניכם

תהליך מימוש הזכות לקבלת תו נכה הינו הליך בירוקרטי המתנהל אל מול משרד הרישוי. הזכאות לקבלת תו הנכה נקבעת בסופו של הליך  על ידי הועדה המיוחדת הפועלת מטעם משרד הרישוי שבראשה עומד רופא אשר הוסמך לצורך כך. מדי שנה, אגף הרישוי עוסק ומטפל במספר רב של פניות ובקשות, כאשר על פי הערכות כאלו ואחרות כמחצית מהבקשות נדחות. לפיכך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם העתיד להגיש בקשה לקבלת תו נכה, לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע העוסקים בתחום.

מספר מילים על תהליך הוצאת תו נכה

חוק חניה לנכה המעוגן בישראל מאז שנת 1993 הינו החוק המסדיר בתוכו את תנאי הזכאות לקבלת תו נכה. יחד עם זאת, תהליך הוצאת תו נכה הינו תהליך מורכב ומייגע שתחילתו הגשת בקשה מסודרת למשרד הרישוי. הגשת הבקשה מתבצעת באמצעות טופס בקשה לתג נכה ופטור מאגרת רישוי, כאשר לטופס הבקשה יש לצרף מסמכים שונים כגון: צילום תעודת זהות+ ספח, צילום רישיונות רכב, צילום של אישור בדיקת ניידות אשר נערך מטעם משרד הבריאות, מכתב הנושא את חתימתו של הנכה ואת מספרי כלי הרכב להם נדרש התג ומסמכים רפואיים נוספים המתייחסים ללקויות שונות בגינן נדרש תו נכה.

במקרים והבקשה לקבלת תו נכה מוגשת על ידי נכי צה"ל, עיוורים או נפגעי פעולות איבה, יש צורך באישורים מגופים ממשלתיים שונים לצורך הגשת הבקשה, כאשר ברשימת הגופים נכללים: משרד הביטחון (עבור הגשת בקשה של נכי צה"ל), משרד הרווחה (עבור הגשת בקשה של עיוורים) והמוסד לביטוח לאומי (עבור הגשת בקשה של נפגעי פעולות איבה).

בממוצע, משך הטיפול בבקשות השונות לקבלת תו נכה הינו כ-30 יום, כאשר בעלי הזכאות יקבלו לביתם תו חניה לנכה המונפק על גבי כרטיס מגנטי קשיח. קיימים שלושה סוגי תגי חניה לנכים, האחד מהם כחול עם איור של כסא גלגלים והוא מיועד לנכים הנזקקים לכסא גלגלים ו/או לרכב כאמצעי תחבורה, השני, תג נכה ובו סמל משולש בצבע ירוק –תג זה מיועד לנכים אשר אינם מרותקים לכסא גלגלים, והתג השלישי הוא למעשה שני התגים הנ"ל שבכל אחד מהם מופיע איור של כלנית. תג זה מיועד לנכי צה"ל.

חשוב לציין שהתג המונפק מיועד עבור שני כלי רכב במידת הצורך וזאת בתנאי ששני כלי הרכב משמשים לצרכי הסעת הנכה, לרבות, כלי רכב אשר אינו נמצא בבעלות הנכה וזאת במידה והוא משמש אותו כאמצעי ניידות דרך קבע.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה