מבחינות מסוימות, מדווחים הרבה נכים על שביעות רצון מהמודעות החברתית, הנגישות, ההזדמנויות. אך מבחינות אחרות, דומה כי חלה דווקא הרעה במצבם. נכון, תו נכה במתכונתו הנוכחית שונה בצורתו מהתוים הישנים אך נכים רבים מדווחים כי כשהגישו בקשה לקבלת התו, הבקשה נדחתה. דחיית תו נכה במציאות של ימינו פירושה צרה צרורה. בין היתר הדבר נובע מכך שקשה מאוד למצוא חניה, שלא לומר חניה נגישה ומתאימה לנכה, כמעט בכל עיר גדולה ובכל מרכז עמוס והומה.

גם כשנראה שיש שיפור, זה לא תמיד כך

למרבה הצער, דחיית תו נכה במקרים שבהם ההיגיון אומר שהתו צריך להיות מאושר איננו הבעיה היחידה. למרות הפרסומים של שיפורים כאלה ואחרים בשירות לאזרח, לתחושתו של ציבור הנכים, למשרד הרישוי יש עוד המון מה לשפר. אם זה בקבלת תו לאחר שהקודם פג תוקפו ואם זה בעניין קבלת תג נכה לאחר החלפה של רכב. כל זאת, עוד לפני שאמרנו מילה וחצי מילה על הבירוקרטיה המתישה והמסובכת שעומדת בפני כל מי שרוצה לקבל תו נכה בפעם הראשונה או מי שרוצה לחדש תו ישן. התורים, המסמכים, האישורים, הכל, כך נראה, נועד להפריע לשגרת החיים ולהקשות. במצב כזה, מה הפלא שאנשים מחפשים פתרונות. חברת אופקים מימוש זכויות מסייעת לציבור בנושאים רבים. בין היתר בהוצאת התג במהירות וללא ביורוקרטיה, הן עבור האדם הנכה עצמו והן עבור קרובים כמו הורים שחלו.

טיפים לציבור הנכים

יש כמה טיפים שיכולים לסייע במקרים שונים, לרבות לאלה שקיבלו הודעת דחיית תו נכה או שמתמודדים עם עיכובים בטיפול לאחר הגשת בקשה ראשונה או חידוש. ראשית, כדאי לפנות לחידוש התג זמן רב למדי לפני סוף תוקף (חודשיים או אפילו שלושה). באישורים רפואיים, חשוב שתהיה התייחסות ליכולת ניידות. מטענות של נכים עולה כי אפילו לפעמים אישור נכות של 80 או 90 או 100 אחוזים לא מספק את פקידי משרד הרישוי. לליווי מקצועי, סיוע וטיפול – אתם מוזמים להיעזר בחברת אופקים מימוש זכויות. הדרך לקבל תו/תג נכה בצורה אנושית, מאור פנים, בלי בירוקרטיה וטרטורים.

כתיבת תגובה