יש שורה של קריטריונים אשר מאפשרים לציבור לקבל תג נכה. מה שמשותף לכל הקריטריונים שאת חלקם נזכיר בהמשך זה הצורך להציג מגוון אישורים שונים ולחכות לכך שוועדה תבחן את הבקשות ורק לאחר מכן תחזיר תשובה בעניין זה. 

למרות שאפשר היה להניח כי הוצאת תג נכה תתבצע ללא סרבול מיותר, מסתבר כי קיים תסכול רב בשל כל הבירוקרטיה והפרוצדורה הנלווים לכך. אם אתם לא אוהבים סחבת וסרבול מיותר, יש פתרון. חברת אופקים מעניקה סיוע בהוצאת תו נכה, בלי סרבול, בלי בירוקרטיה ובעזרת ניסיון מצטבר מאוד ממושך.

מה מעניק תג נכה

תג נכה מאפשר לבעל התג לחנות בחניית נכים. זה נכון גם אם נהג הרכב הוא אדם המלווה את הנכה, קרוב משפחה וכדומה. זכאי התג יכולים לקבל פטור מאגרת רישוי. חלק מתגי הנכים מאפשרים נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. בחלק מהרשויות המקומיות מעניקים לנכים אפשרות לחניה הסמוכה לדירה או לבית המגורים. ככלל, מדובר בהקלה של ממש בהתמודדות עם המגבלה. יכולת גבוה להיקלט בשוק העבודה, להגיע לסידורים, לקניות, למקומות הבילוי. בקיצור, לנהל חיים רגילים ככל האפשר, כמו שכל אחד זכאי לכך.

הוצאת תג נכה, מי עשוי להיות זכאי לכך

תו נכה מגיע לאנשים אשר מוגדרים על ידי משרד הבריאות או על ידי גורמים אחרים כנכים. צירוף של אחוזי נכות ומגבלה בניידות או קיומה של מחלה שמלווה בקושי בהליכה עשויים לאפשר את קבלת תג נכה, על כל המשתמע מכך. 

בעלי תעודת עיוור, נכי צה"ל, נכים שהם נפגעי פעולות איבה, אנשים הסובלים ממחלות ריאה ולב, מחלות שרירים, ליקויים בשלד וגם במקרים מסוימים חולי סוכרת ורבים אחרים יכולים לקבל תג נכה. בשל הבירוקרטיה המסובכת, נוצר מצב אבסורדי. חלק מהזכאים נרתעים ולא מגישים בקשה. לעומת זאת, רבים אחרים מגישים בקשות ומקבלים תשובה שלילית.  

על מנת ליהנות מכל ההטבות שמביא עימו תו נכה לא צריך לעבוד קשה. גם אתם יכולים להיעזר בחברת אופקים מימוש זכויות. כך תעקפו את הבירוקרטיה. כך תקבלו תג נכה מהר יותר, נוח יותר. 

כתיבת תגובה