הדעה הרווחת בקרב הציבור היא שחניית נכים נועדה אך ורק לאנשים המרותקים לכיסא גלגלים. אנו מייחסים מגבלות ניידות בעיקר ללקויות שאנו יכולים לראות ולהבין וההבנה שלנו אודות מהי נכות מובנית בהתאם לתפיסה הזו. המציאות, אמנם, מציירת תמונה שונה בתכלית. על אף שבמבט ראשון אנחנו לא מעלים זאת על דעתנו, גם חולי לב עשויים להיות זכאים לתו נכה שיאפשר להם לחנות במקומות שיועדו לכך.

תו נכה לחולי לב – לשם מה הוא נדרש?

בין אם נדרש לך תו נכה עקב מחלת לב, או אם ישנו הורה סיעודי המתמודד עם מחלות אלו תחת טיפולך, בוודאי כבר יצא לך לחוות ממקור ראשון את התסכול הרב שבחיפוש אחר מקום חניה נגיש. הליכה ממושכת עשויה להפעיל מאמץ רב על הלב ולפגוע באספקת החמצן אל הרקמות. בנוסף, לעתים קרובות נזקקים חולי לב לבלון חמצן המקשה מאוד על הניידות. לכן, מקום חניה נגיש ונוח עשוי לעשות הבדל משמעותי באיכות החיים.

בשנים האחרונות, מצוקת החניה באזור גוש דן נעשית חמורה מאי פעם. בערים כמו תל אביב, רמת גן ופתח תקווה, חניה הפכה למצרך כה נדיר, עד שבעלי חניות רבים החלו להשכיר בתשלום את מקומות החניה שלהם. במציאות כמו זו, המסע אחר חניה נגישה עשוי להיות עבור חולי לב רבים על גבול הבלתי אפשרי.

אילו מחלות לב יוכרו כנכות?

כל לקות בפעילות הלב שפוגעת באופן משמעותי בתפקודים השוטפים של האדם, עשויה לזכות את המתמודד עם המחלה ובני משפחתו המטפלים בו בתו נכה. כדי לקבל את האישור, יש לעבור בדיקת אקו לב ולקבל חוות דעת על ידי קרדיולוג מומחה. 

התהליך לקבל התו עשוי להיות לא פעם ארוך ורצוף מכשולים. הוועדה רשאית לדחות בקשות כראות עיניה ולא פעם, דחיה זו עשויה לפגוע משמעותית בתפקודם של חולים רבים. במקרים רבים, ניסיון והיכרות עם המערכת עשויים להשפיע משמעותית על החלטת הוועדה הסופית. עם הליווי המקצועי הנכון, יהיה באפשרותך לשפר את סיכוייך לקבלת התו באופן משמעותי ולקדם את התהליך בוועדה על הצד הטוב ביותר.

כתיבת תגובה