מצוקת החניה במרכזי הערים בישראל הפכה למכת מדינה. אם ישנו רכב בבעלותך, בוודאי כבר חווית את התסכול הזה מקרוב. המאבק על כל מקום חניה נעשה היום לאינטנסיבי מאי פעם ובערים גדולות בגוש דן כמו תל אביב, פתח תקווה או רמת גן, אנו עשויים למצוא את עצמנו מכלים זמן רב בחיפוש אחר מקום פנוי. ברוב המקרים, ניאלץ לחנות באזורים מרוחקים ולצעוד זמן רב בכל ביקור שלנו במרכז העיר. 

אי הנוחות המרגיזה הזו, עשויה להוות עבור רבים בישראל סיוט מתמשך. כאשר קיימת מגבלה גופנית, זמנית או קבועה, הליכה ממושכת במרחב העירוני עשויה להיות מסוכנת. במקרים רבים, היא עשויה להיות אפילו בלתי אפשרית. במקרים כמו אלו, ניתן להגיש בקשה לתו נכה שתאפשר לחנות באזורים נגישים ולהקל על החיים. לא רבים מודעים לכך, אך גם חולי סוכרת עשויים להיות זכאים לאישור זה. ככל שמצבך הרפואי מקשה על תפקודים שוטפים, כדאי ומומלץ לפנות אל וועדת האישורים.

כיצד פוגעת מחלת הסוכרת בתפקוד?

מחלת הסוכרת הינה מצב כרוני בו הגוף אינו מפריש אינסולין באופן תקין ותהליכי פירוק הסוכר אינם פועלים כשורה. לעתים קרובות, חלים סיבוכים רבים ורחבי היקף כתוצאה מהמחלה. פגיעה בתפקודי הכליות, לקויות ראייה ונזקים נוירולוגיים הם רק חלק מהתופעות עמן יכולים להתמודד חולי סוכרת. במקרים כמו אלו, עשוי המוסד לביטוח לאומי להכיר בחולי סוכרת כבעלי נכות. 

איך ניתן לקבל תו נכה כחולי סוכרת?

כדי לקבל את התו שיאפשר לך לחנות בחניות נכים או לחנות בכחול לבן ללא תשלום, יש להגיש בקשה מסודרת אל וועדת האישורים במשרד הרישוי. אל הבקשה יש לצרף מסמכים רפואיים שיאמתו את המצב הרפואי ואת שיעור הנכות, בעיקר את המידע הרפואי העוסק ביכולת להתנייד.

תהליך הגשת הבקשה אינו תמיד פשוט וחולים רבים מוצאים עצמם מתמודדים עם בירוקרטיה סבוכה למשך תקופה ארוכה. כדי לעבור את התהליך באופן מיטיב, חשוב להסתייע בליווי אנשי מקצוע המתמחים בבקשות לתו נכה. עם הסיוע הנכון, סיכוייך לקבל את התו יעלו באופן משמעותי.

כתיבת תגובה