האתגרים עמם צריכים להתמודד חולי פרקינסון הם רבים ומורכבים. ככל שמתקדמת התפתחות המחלה, כך עשויים להופיע קשיים משמעותיים בתפקודים בסיסיים. המחלה פוגעת במערכת העצבים ומשפיעה באופן ניכר על היציבה והיכולות המוטוריות של האדם. לאור ההשלכות רחבות ההיקף של המחלה, עומדים לרשות חולי הפרקינסון אפיקי סיוע במגוון תחומים בחיים. בין השאר, זכאים המאובחנים עם המחלה לקבל תו נכה

חניה נגישה אינה מעניקה רק נוחות, מדובר בזכות יסוד המאפשרת לבעלי מוגבלויות רבים בישראל לחיות בכבוד ולהשתלב בחברה בצורה ראויה. אם אובחנת עם פרקינסון, או אם ישנו הורה או קרוב אחר במצב סיעודי תחת טיפולך, ראוי ומומלץ למצות זכות חשובה זו ולפנות אל אגף הרישוי כדי לקבל את התו.

כיצד יוכל תו נכה לסייע לך?

בין אם הינך בשלבים מוקדמים של המחלה או בהתמודדות כבר שנים רבות, אם מדובר בך או בקרוב הנמצא בטיפולך, תו נכה עשוי לעשות את כל ההבדל באורח החיים. נגישות תחבורתית היא היבט רב חשיבות שמבטיח שגם לבעלי קשיי התניידות פיזית תהיה אפשרות להמשיך ליהנות מכל הפעילויות המשמעותיות עבורם ולקבל גישה ראויה לשירותים חברתיים.

כיום יותר מאי פעם, מציאת חניה במרכזי הערים הפכה למשימה מורכבת ולא מובנת מאליה. בערים הגדולות, בעיקר באזור גוש דן, אנו עשויים לבלות זמן רב ברכבנו בחיפוש אחר חניה ראויה. ברוב המקרים, ניאלץ להשתמש בחניון או לחנות במרחק רב מהיעד המבוקש. בתל אביב חניות כחול לבן פנויות כבר הפכו מזמן לאגדה ובמרכזי הערים ברמת גן ופתח תקווה נאלצים נהגים רבים לשלם כסף רב בחניונים. ההתמודדות עם פרקינסון הופכת הליכה למרחקים לפעילות שעשויה להיות קשה מאוד ולכן, חלק בלתי נפרד מנגישות לחולי פרקינסון עוברת דרך חניה נוחה ובקרבה לנותני שירות. תו נכה יאפשר לך לחנות בחניות נכים ויקל על החיים באופן משמעותי.

איך מתחילים את התהליך?

יש להמציא מסמכים רפואיים המפרטים את אבחנת המחלה והפגיעה התפקודית ולצרפם לבקשה רשמית לקבלת התו. את כלל החומרים יש להעביר אל אגף הרישוי. התהליך עשוי להיות ארוך ומסורבל ולכן, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע בהגשת הבקשה.

כתיבת תגובה