אחד מכל כ-800 ילדים, נולד עם תסמונת דאון. מדובר באחת התסמונות הגנטיות הנפוצות ביותר ובמסגרתה, מצויים בכל תא בגוף האדם 47 כרומוזומים במקום 46. הפרעה זו גוררת טווח רחב של תסמינים המגבילים משמעותית את התפקוד. הטיפול בילד עם תסמונת דאון לא פעם עתיר מכשולים. כדי לשפר את איכות חייך באופן משמעותי ולהבטיח טיפול מיטיב בילדך, חשוב לממש את זכותך לקבלת תו נכה לרכב. על ידי שימוש בתו, יהיה באפשרותך לחנות בכל מקום בעיר ולשפר את נגישות ילדך במרחב הציבורי. עבור משפחות רבות בישראל, מדובר בתרומה ניכרת שמשנה את אורח החיים מן היסוד.

סוף למסע אחר החניה

החיפוש אחר חניה הפך בישראל לספורט הלאומי. בכל שנה, עולים על הכביש רכבים נוספים והקושי למצוא חניה בקרבת מקום הופך למשמעותי יותר ככל שהזמן חולף. כשמדובר בנסיעה בערים גדולות, בעיקר באזור גוש דן, המסע עשוי להיות ארוך. ברוב המקרים, נהגים בוחרים בסופו של דבר לחנות מחוץ למרכז העיר ולצעוד ברגל. מה שמהווה אי נוחות עבור רובנו, עשוי עבור הורים לילד עם תסמונת דאון לעשות את כל ההבדל בין ניהול שגרה תקינה ובין ויתור על כל התוכניות. לכן, תו נכה לרכב הוא אמצעי חיוני שעשוי לשפר את איכות החיים של משפחות רבות. באמצעות התו, ניתן לחנות בחניית נכים ואפילו במקומות שאינם מיועדים לחנייה כלל ללא כל חשש לדוחות וקנסות. בנוסף, ניתן יהיה לחנות באזורים כחול לבן ללא כל תשלום. 

האם כל הורה לילד עם תסמונת דאון זכאי לתו נכה?

האישור אינו ניתן באופן אוטומטי לכל הורה. כל מקרה נבדק לגופו והקריטריון המרכזי לקבלת האישור הוא מידת הסיכון שנשקף לילד אם יתנייד ברגל. ככל שיהיה באפשרותך להמציא חוות דעת ומסמכים המעידים כי הליכה ממושכת עשויה לפגוע בבריאות או להחמיר את מצבו של ילדך, תאשר הוועדה את בקשתך ותאפשר לך לקבל תו נכה עבור שני רכבים. לא פעם, התהליך עשוי להיות מורכב. כדי לרכז את כל המסמכים הנדרשים ביעילות ולהניע את התהליך על הצד הטוב ביותר, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה