הגשת בקשה לתג נכה ופטור מאגרת רישוי

נכים רבים מכירים את הבעיה הכרוכה במציאת מקום חנייה מתאים, שקרוב לנקודת היעד שאליה הם צריכים להגיע. בעיה זו משותפת לנכים בכיסאות גלגלים ולכל מי שיש לו קשיי ניידות. 

לכאורה, ישנו פתרון פשוט למצוקה זו. הפתרון הוא הגשת בקשה לתו נכה. תו נכה הוא תג אשר מאפשר חנייה חוקית במקומות חניה השמורים לנכים בלבד. קבלת תג הנכה גם מאפשרת קבלת פטור מאגרת רישוי עבור הרכב של הנכה שקיבל את התו. 

למרבה הצער, למרות שהפתרון הוא פשוט ומקל מאוד על החיים של בעלי תג הנכה, קבלתו כרוכה בלא מעט קשיים בירוקרטיים בדרך לתג הנכסף.

במה כרוך התהליך?

על מנת להגיש בקשה לתג נכה ולקבלת פטור מאגרת רישוי יש לפנות ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות של משרד התחבורה. זוהי יחידה המטפלת בכל נושא אישור קבלת התג. את הבקשה ניתן להגיש אונליין באינטרנט או באמצעות דואר ישראל. 

לבקשה יש צורך להגיש מסמכים רפואיים עדכניים, אשר מעידים ומאשרים את עובדת היות האדם בעל נכות אשר גורמת לו מגבלה בניידות, או שההתניידות ללא רכב מסכנת את בריאותו.

ישנם קריטריונים ברורים של משרד התחבורה לגביי מי זכאי לקבל את תג הנכה ולקבל פטור מאגרת רישוי. בין בעלי הזכות – בעלי נכות ברגליים המתניידים בכיסא גלגלים, בעלי נכות רפואית של מעל כ-60% שאינם יכולים לנוע בדרכים ללא רכב, מטופלים בדיאליזה, חולי סכרת ומחלות ריאה כרוניות ועוד.

הקשיים בקבלת תו הנכה

למרות הקריטריונים המובחנים לקבלת תו נכה ופטור מאגרת רישוי, חולים רבים מתקשים לקבל את התג. את ההחלטה על קבלה או דחייה של הבקשה מקבלת ועדה מקצועית של המשרד. למרבה הצער, בקשות רבות אינן מאושרות למרות עמידה לכאורה בתנאים הנדרשים. 

על כן, ועל מנת למנוע דחיות וסיבוכים מיותרים בדרך לקבלת התג, פועלות חברות המסייעות בייצוג החולה ומימוש זכויותיו. סחבת בירוקרטית עלולה לקחת זמן רב, שמקשה מאוד על חיי מבקש הבקשה. לכן מומלץ מאוד לפנות לחברה כמו "אופקים" –  שיש לה ניסיון רב בייצוג ובקבלת תג הנכה עבור המבקש – ולעבור את התהליך בהצלחה ובמינימום זמן ומאמץ.

כתיבת תגובה