הדרך לקבלת תו נכה

הדרך לקבלת תו נכה במדינת ישראל יכולה להיות רצופה מהמורות. תו הנכה מקנה פטור מאגרות רישוי ואישור חניה במקומות המסומנים לנכים בלבד ברחבי הארץ. 

אנשים בעלי מוגבלות בתנועה וניידות זקוקים מאוד לתג הזה, שכן הוא מקל מאוד על חייהם. לכן, משרד התחבורה מקבל פניות רבות מדי שנה לאשר ולהנפיק את תג הנכה. 

בעולם מושלם, כל מי שסובל ממחלה או נכות הגורמים לקושי בניידות, היה מקבל ללא בעיה את תג הנכה, שהוא זכותו מתוקף החוק. אך בפועל, לאור כמות הבקשות הגדולה שמקבלת היחידה לטיפול במוגבלי ניידות של משרד התחבורה, בקשות רבות נדחות. 

את תו הנכה זכאים לקבל בעלי נכות ברגליים או בעלי דרגת נכות של מעל 60% הסובלים מקושי בניידות – שעלולה לפגוע במצב בריאותם אם יתניידו ללא רכב צמוד. בנוסף, ישנן מחלות רבות המוגדרות בתקנות של משרד התחבורה שיכולות לגרום לאדם להזדקק לתג הנכה. מחלות כמו סוכרת, כשלים בלב או בריאה, עיוורון, אפילפסיה, דמנציה ומצבים נוספים.

איך מתגברים על הבירוקרטיה?

על מנת לקבל את התג יש להגיש את כל הטפסים הנדרשים, הכוללים אישור על הנכות. במידה ואין אישור על הנכות שהונפק, יש לצרף מסמכים רפואיים עדכניים, והוועדה של משרד התחבורה מחליטה אם לאשר את הבקשה. 

לעיתים מתקבל אישור חלקי, מתוך הנחה שמצב החולה יוכל להשתפר בעתיד, ואז ניתן תו נכה זמני לתקופה מוקצבת של שנה עד שלוש שנים. 

מכיוון שבקשות רבות נדחות, במקרים רבים החולים צריכים לנהל מאבק בירוקרטי ארוך וסבוך על מנת לקבל את התג. חולים הנתקלים בחומת הבירוקרטיה מספרים כי הם נדרשים לבקשות למסמכים רפואיים נוספים כאלו ואחרים, להגשת טפסים נוספים או פשוט לדחייה ממושכת בקבלת ההחלטה בעניינם.

מסיבה זו רצוי לפנות לקבלת עזרה במימוש הזכויות הקשורות במתן תו החנייה לנכה. חברת "אופקים" מתמחה במתן ייצוג ועזרה לחולים במגוון מקרים הזקוקים לעזרה בהתנהלות מול משרד התחבורה. היעזרות בחברת "אופקים" יכולה לקצר מאוד את משך הזמן עד קבלת תג הנכה ולעזור לחולה בפינוי אנרגיה יקרה שאותה רצוי וישקיע בטיפוליו הרפואיים ובשיפור איכות חייו.

כתיבת תגובה