להיות הורה לילד על הספקטרום זה בוודאי לא קל. אבל מעבר לזה, יש המון הוצאות שלא כל אחד יכול לעמוד בהן, הוצאות על מסגרת חינוכית, על טיפולים ועל דברים נוספים. המדינה מכירה בכל אלו ובמקרה כזה יש קצבה שמתקבלת מהמדינה.

אוטיזם ילד שמקבל קצבה מביטוח לאומי הוא משהו שקיים וחשוב להגיש את התביעה לקצבה כמה שיותר מוקדם כי אפשר לקבל רטרואקטיבית את הקצבה רק שנה אחורה. האם מגיל 0 מקבלים את הקצבה? כמעט. למעשה, מיום אחרי 3 חודשים ועד לגיל 18 ההורים אמורים לקבל את הקצבה שתסייע להם להתמודד עם המצב. אחרי גיל 18 גם יש סיוע אבל כבר מדובר על בן אדם בסטטוס אחר.

איך מגישים את התביעה

אוטיזם ילד שמקבל קצבה מביטוח לאומי הוא משהו שכבר נמצא בסוף התהליך. בשביל להתחיל לקבל את הקצבה צריך להגיש את המסמכים המתאימים לוועדה שקובעת שאמורים להתחיל לקבל אותה והמסמכים שצריך להגיש הם אבחון פסיכולוגי מפסיכולוג התפתחותי, אבחון שמתבצע באמצעות מבחן שמתאים לגיל הילד, אבחון רפואי מנוירולוג או מרופא התפתחותי וגם פסיכיאטר יכול לבצע את האבחון, דו"ח שמפרט איך בוצע האבחון ובאמצעות איזה כלי מהכלים הקיימים, וכמובן, מילוי טופס תביעה לקבלת קצבה לילד נכה. (את הטופס אפשר היום למלא באינטרנט או להוריד ולהדפיס אותו)

קצבה בשל השגחה

תהליך האבחון על מנת לקבל את הקצבה מהביטוח הלאומי יכול לקחת קצת זמן. הבעיה היא שכל עוד הילד לא יכול להיכנס למסגרת חינוכית רגילה ההורים או לפחות אחד מהם מושבת ולא יכול ללכת לעבודה, והוא חייב מקור הכנסה וכאן נכנסת קצבת השגחה.

אם אתם במהלך האבחון כדאי מאוד שתבדקו האם אתם יכולים בכל זאת לקבל קצבה כי היא יכולה לעשות לכם את החיים לקלים הרבה יותר. 

אוטיזם ילד שמקבל קצבה מביטוח לאומי הוא משהו שאנחנו כחברה חייבים לתמוך בו. הורים עם יחד על הספקטרום מתמודדים עם חיים לא פשוטים ואם המדינה יכולה ולו במעט להקל עליהם את החיים, זה חשוב מאוד.

כתיבת תגובה