במדינת ישראל שירות בצה"ל הוא לא רשות אלא חובה. מעבר לשירות הסדיר יש את שירות המילואים ויש את שירות הקבע שחלק בוחרים להישאר בו, ומי שנפגע במהלך שירותו ומוכרז כנכה ממשרד הבטחון, הוא בעל מעמד מיוחד.

למה? כי אנחנו כחברה מוקירים תודה למי ששמר עלינו ונפגע תוך כדי, ורוצים לסייע לו אם החיים שלו השתנו בגלל זה. בעלי נכות ממשרד הבטחון הם בעלי זכויות שונות שכדאי שהם יכירו וגם יעשו בהם שימוש. אז הנה קצת על הזכויות וההטבות שיש לנכים ממשרד הבטחון, וחשוב שמי שהוכר כנכה יבדוק את מלוא הזכויות שלו. כמובן שמה שנכתב כאן הוא לא מחייב ועשוי להיות לא מדויק או מעודכן אלא רק מה שמפורסם באופן רשמי.

השכלה ופנאי

בעלי נכות ממשרד הבטחון זכאי להטבות שונות בכל מה שנוגע לפנאי שלהם ולהשכלה. כך לדוגמא מי שהולך לאטרקציות שונות כמו מוזיאונים ואטרקציות נוספות עשוי לקבל הנחות שאנשים רגילים לא מקבלים, וכדאי לבדוק את זה. כך גם ישנן הנחות בתיאטרון ובבתי קולנוע שכדאי לנצל.

בכל מה שנוגע ללימודים, מי שיש לו אחוזי נכות של למעלה מ-20%, זכאי להחזר חלקי על השימוש בסלולר ולימודים לתואר ראשון או לימודי הכשרה מקצועית, הם לא פעם עם מענק שיכול להיות גם מענק משמעותי. כך גם יש הנחות בדמי הרשמה, במימון רכישת ספרי לימוד וכדומה.

טיפולים רפואיים

גם בכל מה שנוגע לטיפולים רפואיים, בעלי נכות ממשרד הבטחון זכאים להנחות והטבות. כך לדוגמא מי שסובל מפגיעה נוירולוגית או אורטופדית, זכאי לטיפולי ספא בטבריה או בים המלח. ישנן הנחות והטבות משמעותיות בטיפולי שיניים ורשתות כמו הסופרפארם ואחרות גם הן נותנות הנחות והטבות שונות לנכי צה"ל.

אין ספק שחשוב שהם יקבלו הנחות והטבות שונות ומי שיבדוק לעומק יגלה שיש גם הנחות בתחבורה הציבורית כמו גם במקומות רבים שלא הוזכרו כאן. המדינה בהחלט מוקירה תודה על שירותם הצבאי כמו גם עם מה שהם הקריבו בשביל כולנו, וההטבות הללו מקילות על החיים הלא פשוטים שלהם, וטוב שכך.

כתיבת תגובה