נהוג לחשוב על תג נכה כעל משהו המוענק לבעלי נכויות פיזיות בלבד. מין הסתם מי שסובל מנכות פיזית מתקשה בהתניידות במרחב ולכן תו נכה מסייע לאותם אנשים הזקוקים לכך, ליהנות מהטבות כגון חניה ללא עלות, חניה במקום מסומן ומרווח, חניות הממוקמות סמוך לפתחי מרכזי מסחר ורפואה ועוד. 

אולם יש אוכלוסייה נוספת הזכאית לקבל תו נכה והיא הורים לילדים על הרצף האוטיסטי. ילדים המאובחנים עם אוטיזם זכאים לקבל תג נכה, על אף שהנכות שלהם היא תקשורתית בעיקרה ולא פיזית. הסיבה לכך היא שהלקות בתקשורת יוצרת מצבים מאתגרים סביב ההתנהלות מול ילדים אלו: הם עלולים להתפרץ לכביש כתוצאה מחרדה או בהלה, ליפול או לברוח. בעיה נוספת היא חוסר הערנות שלהם לסכנות מהסביבה וכלי רכב נוסעים. בנוסף, הם עלולים שלא לשתף פעולה עם הכניסה והיציאה מהמכונית למקומות שונים וחניה קרובה לפתח הדלת עוזרת לרכך את ההתמודדות עם הסיטואציה. לכן, במטרה להקל על ילדים אלו ועל הוריהם הוחלט לתת תו נכה גם עבור ילדים על הרצף האוטיסטי. במקרים מסוימים ניתן במקביל גם הנחה על אגרת רישוי.

איך מגישים בקשה לקבל תו נכה?

המומחים של cartag של קבוצת אופקים, המתמחים בזכויות ובדרישות לקבל תו נכה, מסבירים כי קבלת תג נכה כרוכה בתהליך. ראשית, יש להגיש פיזית או בצורה מקוונת מסמכים רלוונטיים למשרד הרישוי ולאחר מכן יש להמתין חודש-חודשיים עד לקבלת התשובה. חשוב לציין שלא כל מי שמגיש בקשה עבור תו נכה אכן מקבל אותו ולכן מומלץ להתייעץ עם המומחים של אופקים עוד לפני שמגישים את הבקשה. פנייה למשרד הרישוי באמצעות הכוונה של חברה מוכרת ואמינה הבקיאה בשלבי התהליך, יכולה להגדיל משמעותית את הסיכוי שתקבלו אישור לתו נכה. במקרה של התמודדות עם ילדים על הרצף האוטיסטי, כל יום שמרוויחים הוא מבורך. מדובר על הורות מלאת אתגרים וקשיים ולכן ככל שתקדימו להגיש בקשה עבור תו נכה ותעשו זאת עם סיוע מקצועי, כך תוכלו לחסוך מעצמכם ומכל המשפחה את הקושי שבהתמודדות. 

כתיבת תגובה