האם אתם מכירים את הסיטואציה שבה אתם מגיעים למרכז קניות שוקק אדם, ואינכם מצליחים למצוא מקום חניה? אתם מסתובבים עם הרכב ומחכים שמישהו יפנה מקום חנייה, ואתם יכולים לחכות כך זמן רב, או לחנות במקום מרוחק וללכת מספר דקות ברגל. זוהי סיטואציה מוכרת מאוד בחיינו. עכשיו דמיינו כי יש לכם מגבלה בריאותית שמונעת מכם ללכת אפילו מספר מועט של צעדים ברגל. במצב זה, אתם מוכרחים לחנות ממש לייד היעד שלכם. 

במצב של נכות, אותם אנשים מוכרחים לחנות בחניות הנכים – במידה והן פנויות – וגם זה לא תמיד קורה מאחר ואנשים רבים שאינם נכים חונים בחנויות שמורות אלו.

חשיבותו של תג הנכה לרכב

במצבים כאלו, אדם הסובל מנכות או מגבלה בריאותית המונעת ממנו את היכולת ללכת ברגל מוכרח להיות בעל תג נכה לרכב. תג נכה לרכב מקנה את הזכות לחנות במקום חניה מוסדר לנכים או בכל מקום שיצטרך במידה ואין מקום חניה לנכים פנוי. 

החשיבות של היכולת לחנות קרוב ליעד היא עליונה עבור אנשים אלו. ההתמודדות היומיומית עם משימות פשוטות שכאלו יכולה להיות מאתגרת מאוד. לכן כה חשוב שאדם הסובל ממגבלת ניידות יוכל להגיש בקשה לקבלת תג נכה לרכב בקלות ובקשתו תאושר במהירות האפשרית. 

התהליך כרוך בהגשת טפסים ובקשה רשמית למשרד התחבורה. משרד התחבורה מגדיר בדיוק מהן הבעיות הרפואיות שיכולות להיות סיבה מספקת לתת לאדם תג נכה לרכב. מגוון הבעיות הרפואיות רחב ואינו כולל רק מי שרגליו נפגעו ואינו מסוגל ללכת – אלא כל מי שעקב מוגבלותו אינו יכול לנוע ללא רכב צמוד.

הקושי בקבלת תג נכה לרכב

תג נכה לרכב, המקנה זכויות חניה ותנועה בדרכים, הוא דבר שלא תמיד קל לקבל. אמנם הגשת הבקשה למשרד התחבורה היא חינמית, אך אין ערובה שמגיש הבקשה יקבל את מבוקשו. מדי שנה משרד התחבורה דוחה מספר רב של בקשות מטעמים שונים. 

אותו נכה או בעל מוגבלות, אשר כה זקוק לתו הנכה לרכב, יכול לרדוף אחר התג במשך זמן רב. אנרגיות רבות, שצריכות להיות מושקעות בדברים אחרים, מתבזבזות במגעים מול משרד התחבורה. הפתרון לכך הוא ייצוג על ידי חברה כמו "אופקים" – המממשת זכויות רפואיות ועוזרת לכם לקבל את תו הנכה לרכב שאתם כה זקוקים לו – ביעילות הרבה ביותר ובמהירות האפשרית.

כתיבת תגובה