בישראל חיים כ-400 אלף חולי סוכרת ומתמודדים עם שלל תסמינים וסיבוכים המקשים מאוד על התפקוד היום-יומי. במקרים רבים, סיבוכי הסוכרת עשויים להשפיע גם על יכולת ההתניידות. כתוצאה מכך, פעילות גופנית מאומצת עשויה להיות בלתי אפשרית. חולי סוכרת רבים כלל אינן מודעים לעובדה שישנו סיכוי סביר שיוכלו לקבל תג חניה. על ידי אבחון רפואי מדויק והליווי המקצועי הנכון, יהיה באפשרותך לשפר את איכות חייך ולחנות באזורים נגישים בכל פעם שיהיה עליך להתנייד בעיר.

תמיכה חשובה בבני משפחה מטפלים

לעתים קרובות, חולי סוכרת בני הגיל השלישי מסתייעים בבני משפחתם בפעילויות יום-יומיות רבות. בין אם מדובר בהגעה לבדיקות רפואיות או לסידורים בירוקרטיים שונים, ללא הגעה נגישה ברכב, לרוב יהיה קשה מאוד עבור אוכלוסייה זו לנהל את חייה. במציאות בה מצוקת החניה באזור גוש דן מגיעה לשיאים חדשים, ייתכן מאוד שבערים כמו רמת גן, פתח תקווה או תל אביב ניאלץ ללכת זמן ממושך ממקום החניה אל היעד שלנו. אדם הסובל מסיבוכי סוכרת, עשוי להתמודד עם ראייה לקויה, פגיעות ברגליים ובמערכת העצבים ומתסמינים רבים אחרים שהופכים את ההליכה לקשה מאוד. הנפקת תג חניה תאפשר לך לחנות בכל מקום ולהפוך את חוויית החיים לפשוטה בהרבה.

באילו מקרים יכול חולה סוכרת לקבל תג נכה?

וועדת האישורים בוחנת כל מקרה לגופו. ככל שקיימת נכות מוכרת בביטוח הלאומי, הסבירות לקבלת תג נכה היא גבוהה יותר. כדי לקבל את הזכאות, יש להמציא מסמכים רפואיים המוכיחים קשיים בהתניידות ובפעילות גופנית מאומצת. יש להגיש בקשה לוועדה המיוחדת של אגף הרישוי שתבחן את זכאותך. בסוף התהליך, יהיה באפשרותך לקבל פטור מאגרת רישוי ולחנות בכחול לבן, אדום לבן ובמקומות המיועדים לנכים. בכל רחבי העיר, פזורים מקומות חניה רבים המיועדים לבעלי מגבלת ניידות שתאפשר נגישות מלאה לכל השירותים הנדרשים עבורך.

התהליך אינו תמיד פשוט כל כך ועשוי להימשך זמן רב. כדי לקדם את הדברים בצורה יעילה וללמוד בדיוק מה נדרש כדי לקבל תג נכה, מומלץ להסתייע בליווי מקצועי על ידי מומחים למיצוי זכויות.

כתיבת תגובה