תגי נכה מהווים כלי חשוב לשימור הנגישות של אוכלוסיות רבות. ללא תג נכה, ייאלצו בעלי מוגבלויות רבים לבצע בחירה בלתי אפשרית בין התניידות מסורבלת וקשה ממקומות חניה מרוחקים עד למעוז חפצם ובין הימנעות מפעילויות ושירותים הנחוצים להם. על אף הדעה הרווחת בציבור שתגי נכה נועדו אך ורק לבעלי בעיות ברגליים והמרותקים לכיסאות גלגלים, ישנו טווח רחב של מצבים רפואיים שעשויים לזכות בתגי נכה. 

אם אובחנת עם אי תפקוד ריאות, אנו מזמינים אותך ללמוד על האפשרויות העומדות לרשותך ולהסתייע בשירות שיאפשר לך לחיות בכבוד, כאשר כל מה שנדרש עבור איכות חייך נגיש וזמין לך.

אמצעי חשוב לשיפור הנגישות

תג נכה אינו מהווה סתם פריבילגיה. מדובר באמצעי חיוני המאפשר לרבים בישראל לשמור על איכות חייהם. לעתים, כל ביקור בדואר, בקופת חולים או סתם ישיבה בבית קפה עשויה להפוך לסיוט כאשר אין חניות נגישות בסביבה. במציאות עמה אנו מתמודדים כיום, בה מצוקת החניה במרכזי הערים הגדולות חמורה מאי פעם, הסבירות למצוא חניה סבירה בערים כמו רמת גן, פתח תקווה וכמובן בתל אביב, היא קלושה למדי.

עבור נהגים בעלי בריאות תקינה, חניה מרוחקת היא אי נוחות. עם זאת, כאשר תפקודי הריאה במצב כה ירוד, הדבר עלול להוות סכנה לבריאות. במקרים רבים, כאשר אין חניה נגישה, האדם בעל המוגבלות ייאלץ לוותר לחלוטין על הפעילות לשמה הגיע ופשוט לחזור הביתה.

כשכל צעד הוא אתגר

עבור הסובלים מאי תפקוד ריאות, גם הליכה קצרה עשויה להסב קושי רב. לכן, חניה נגישה אינה מקור לנוחות, אלא תנאי הכרחי לחיים בכבוד. השימוש בתג נכה, המאפשר לחנות באזורים המיועדים לבעלי מוגבלויות מבלי לקבל קנסות כבדים, עשוי לשנות את החיים לטובה באופן ניכר.

כדי להשיג את התג, יש לפנות לוועדה מיוחדת הפועלת מטעם אגף הרישוי ולהגיש את כלל המסמכים המוכיחים את המצב הרפואי. עד לקבלת האישור, עשוי לחלוף זמן רב ולא פעם, יהיה עלינו לצלוח לא מעט אתגרים. כדי לעבור אותם על הצד הטוב ביותר, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע המתמחים בתחום.

כתיבת תגובה