לעתים קרובות, הדבר עשוי לתפוס אותנו בהפתעה. ההורים שלנו, שהיו נמרצים וחיוניים כל חייהם, מזדקנים ומתחילים להתקשות בפעולות בסיסיות רבות. ההתמודדות עם הורה במצב סיעודי עשויה להיות מורכבת ביותר ודורשת מאיתנו לארגן את חיינו מחדש. הביטוח הלאומי מעמיד לרשות מבוטחים במצב סיעודי מטפלים שיסייעו להם בפעולות היום-יום ורבים מאיתנו רוכשים גם ביטוח סיעודי כדי להבטיח שנוכל לחיות בכבוד. עם זאת, לעתים קרובות נדרשת תמיכה נוספת מהמשפחה הקרובה.

תג נכה יאפשר לך לסייע לבני הגיל השלישי במשפחתך הזקוקים לסיוע ותמיכה ולהבטיח שיוכלו להגיע לכל מקום הנדרש להם ללא סיכונים ועוגמת נפש. למרבה הצער, משפחות רבות אינן יודעות אל מי לפנות כדי לקדם את התהליך וכיצד להתנהל ביעילות מול הגופים המתאימים. כאן, ניתן ללמוד עוד על חשיבות תג הנכה לאיכות החיים ועל אופן הגשת הבקשה.

גישה ראויה לכל מקום הנדרש

ללא חניה נגישה, עשויים לא פעם אנשים במצב סיעודי להימנע מפעילויות משמעותיות בחייהם. במרכזי הערים הגדולות, הדבר ניכר בצורה הבולטת ביותר. בתל אביב כמעט ולא ניתן עוד למצוא חניה ציבורית בקרבת מרכז העיר ולעתים קרובות נדרשים נהגים לחנות באזורים מרוחקים. תופעה זו מתפשטת לכל רחבי גוש דן והסביבה וכיום גם בפתח תקווה, רמת גן וערים רבות נוספות באזור המרכז מציאת חניה עשויה להיות מאתגרת. עבור אדם במצב סיעודי, מצב זה עשוי להגביל לחלוטין את היכולת לקבל שירותים נחוצים. כאשר היכולת להתנייד כה מאתגרת, חניה מרוחקת יכולה לעשות את כל ההבדל בין עצמאות לחוסר מסוגלות. לכן, תג נכה הוא קריטי עבור משפחות רבות בישראל.

כיצד נקדם את הנפקת התג?

כדי להנפיק תג נכה, יש להגיש לאגף הרישוי טופס בקשה לקבלת התג. אל טופס הבקשה, יש לצרף חוות דעת רפואית המתארת את מגבלת הניידות, צילום תעודת זהות ותצהיר בכתב של בעל הרכב חתום על ידי עורך דין המסביר כיצד משמש הרכב את ההורה הסיעודי. 

כדי להבטיח שאנו מנסחים את התצהירים כראוי וכדי לקדם את התהליך בצורה יעילה ולהבטיח כי נוכל לקבל את התג במהירות, ניתן לפנות לגורם מקצועי שיסייע לך בהגשת הבקשה.

כתיבת תגובה