עשרות אלפי בני אדם בישראל מתמודדים עם מחלות לב לסוגיהן. כגורם התמותה מס' 2 בישראל וגורם התמותה מס' 1 בעולם המערבי, מדובר במצב רפואי המקשה משמעותית על תפקוד האדם וכיום יותר מאי פעם, מהוויים קשיים תפקודיים אלו לחלק ממציאות חייהם של רבים. כדי להתמודד עם מצב זה באופן מיטיב, יש לבצע לא פעם התאמות בשגרת החיים. לא כולם יודעים זאת, אך חולי לב רבים זכאים להנפקת תג נכה שיאפשר להם לחנות במקומות נגישים. עבור רבים מהם, מדובר בפתרון חשוב למצוקה אקוטית.

שיפור משמעותי באיכות החיים

במרכזי הערים הגדולות, חניה הופכת למצרך יקר המציאות. לעתים קרובות, עשויים נהגים להסתובב זמן רב בחיפוש אחר חניה ולבסוף, נאלצים לחנות את רכבם באזור מרוחק מאוד ממעוז חפצם. ככל שאנחנו בריאים וצעירים, מדובר בלא יותר מאי נוחות. עם זאת, כאשר קיימת מגבלה משמעותית על התפקוד, הדבר עשוי למנוע מבעלי מוגבלויות להשתתף בפעילויות הנחוצות להם ומשמעותיות עבורם.

מצוקת החניה הולכת ומחמירה בערי גוש דן. מה שפעם אפיין בעיקר את תל אביב, כבר מזמן זולג גם לערי הסביבה כמו פתח תקווה ורמת גן, בהן החיפוש היום-יומי אחר חניה כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהמציאות של נהגים רבים. עבור רוב חולי הלב, הליכה ממושכת למרחקים איננה אפשרות כלל. לכן, ללא תג נכה האפשרות היחידה עשויה להיות ויתור מוחלט על התניידות ברכב בעיר.

גם לקרובי המשפחה המטפלים

לצד עשרות אלפי חולי הלב בישראל, קיימות עוד אלפי משפחות המטפלות בהורה סיעודי. במקרים רבים, חולי לב מבוגרים כבר אינם נוהגים ברכב בכוחות עצמם ונעזרים בקרוביהם כדי להגיע ממקום למקום. חשוב לדעת שגם במצב זה, ניתן לעשות שימוש בתג נכה ולהיעזר בו כדי לחנות במקום נגיש ונוח שיאפשר לאדם להתנייד בבטחה.

תהליך קבלת הזכאות רצוף לא פעם בבירוקרטיה מפרכת. וועדת האישורים תדרוש ממך מסמכים רפואיים רבים שיעידו על מצבך, לעבור בדיקות נוספות ועשויים להציב לא מעט אתגרים בדרך לתג הנכסף. ליווי של איש מקצוע המתמחה בהנפקת תגי נכה עשוי לעשות את כל ההבדל ולאפשר לך לחולל שינוי בחייך.

כתיבת תגובה