החיים עם פרקינסון טומנים בחובם לא מעט אתגרים. ההסתגלות לניהול המחלה היא מורכבת ודורשת שינוי מוחלט באופן בו אנו מנהלים את אורח החיים שלנו. עם טיפול מתאים וקבלת תמיכה נכונה, חולי פרקינסון יכולים היום יותר מאי פעם לחיות חיים מלאים ועשירים. כדי להבטיח שאכן כך יהיה – נגישות היא המפתח. 

ישראלים רבים המתמודדים עם מוגבלויות גופניות פונים אל אגף הרישוי בבקשה לקבלת תג נכה שיאפשר להם להשתמש בחניות ייעודיות המאפשרות נגישות גבוהה יותר למקומות מרכזיים. הקריטריונים לאישור הבקשה הם נוקשים וברורים. על אף הבירוקרטיה והתהליך המורכב, חולי פרקינסון רבים נמצאים זכאים. כדי לשפר את איכות חייך ולהמשיך בפעולות החשובות לך, מומלץ לבדוק את זכאותך.

כיצד יש להגיש את הבקשה?

אם כבר אובחנת עם פרקינסון, או אם אדם המאובחן עם פרקינסון נמצא תחת טיפולך, בוודאי כבר התחלת בתהליך ההכרה בנכות מול ביטוח לאומי. ככל שהפגיעה בתפקוד חמורה יותר, כך סביר להניח שאחוזי הנכות שיירשמו עבורך יהיו גבוהים יותר. ההכרה בנכות עשויה לקדם את תהליך קבלת תג הנכה באופן משמעותי ללא ספק, אך חשוב שנזכור שלא כל הכרה בנכות מביא עמה באופן אוטומטי זכאות לתג נכה

כדי לקבל את האישור מהוועדה באגף הרישוי, יהיה עליך להמציא מסמכים רפואיים שיעידו על כך שנכותך באה לידי ביטוי בקשיים בהתניידות. ככל שמדובר בפרקינסון, הסבירות לחוות דעת כזו היא גבוהה ורבים מחולי הפרקינסון זוכים לבסוף לתג.

הזדמנות חשובה לשמור על תפקודי היום-יום

המטרה העיקרית של תג הנכה היא להנגיש שירותים חיוניים. כיום, כאשר מצוקת החניה בערי גוש דן הגיעה לממדים חסרי תקדים, קשה מאי פעם למצוא מקום חניה במרחק סביר ממוקדים מרכזיים. ההתניידות בערים כמו פתח תקווה, תל אביב או רמת גן נעשית סבוכה ולעתים קרובות, נאלצים נהגים לחנות במרחק רב מיעדם המקורי. כדי להבטיח שתמיד תהיה לך חניה בקרבת מקום ללא היקלעות למצבים בלתי נעימים, יש להגיש את הבקשה לקבלת תג נכה. אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בתחום יוכלו ללוות אותך בתהליך ולסייע לך להבטיח שהכול מתנהל על הצד הטוב ביותר.

כתיבת תגובה