אוכלוסיות רבות בישראל זכאיות לקבלת תג נכה. מדובר באמצעי רב חשיבות שבמקרים רבים עשוי לעשות את ההבדל בין חיים בכבוד ובין קושי, הימנעות ופגיעה באיכות החיים. האסוציאציה המיידית של רובנו כשאנו חושבים על זכאים לתגי נכה, היא אדם המרותק לכיסא גלגלים, אך המציאות בפועל היא שישנם חולים רבים אחרים הזקוקים לפתרון החשוב הזה.

אם אובחנת עם כאבים נוירופתיים, ייתכן מאוד שיהיה באפשרותך לקבל מהוועדה המיוחדת של אגף הרישוי את האישור הנדרש כדי לקבל את התג. השינוי שאמצעי חשוב זה יכול לחולל בחייך עשוי להיות משמעותי.

לצלוח את כל אתגרי החיים בעיר

בעלי מוגבלויות רבים מתמודדים עם אתגר קשה מנשוא בחיים בעיר. במרכזי הערים הגדולות, מצוקת החניה כיום היא אינטנסיבית מאי פעם. בתל אביב, למשל, כבר כמעט בלתי אפשרי למצוא באזורים רבים שלה חניה ציבורית פנויה ולרוב, עלויות השימוש בחניונים עשויות להיות גבוהות מאוד. על בסיס שימוש יום-יומי, ההוצאה תהיה ניכרת. גם בסביבת תל אביב, בערים כמו פתח תקווה ורמת גן, אתגרי החניה הם רבים ונהגים רבים נאלצים ללכת למרחקים ממקום החניה ליעד אליו נסעו.

עבור המתמודדים עם נוירופתיה, הליכה מרוחקת כזו אינה אפשרות כלל ולכן רבים מהם עשויים להימנע מנסיעות חשובות, מחשש להחמרה במצבם הבריאותי. תג נכה יהפוך את ההגהה לעיר לנגישה יותר ותאפשר לך לקבל את כל השירותים הנדרשים לך מבלי להסתכן.

מי זכאי לכך?

הוועדה המיוחדת של אגף הרישוי המנפיקה את התג, דורשת מסמכים שיעידו על המגבלה הפיזית. חוות הדעת של רופאך אודות הקושי בהתניידות עשויה לקבוע במידה רבה את סיכוייך לקבל תג נכה. אם הוכרה לך או לאדם המטופל על ידך נכות בביטוח לאומי, הדבר עשוי לקדם את הדברים באופן משמעותי. הדרך לקבלת התג אינה תמיד עוברת באופן חלק. במקרים רבים, הוועדה עשויה להערים קשיים ואנו עשויים להמתין זמן רב עד לקבלת תשובה. כדי להאיץ עניינים ולקבל את כל המידע הנדרש לייעול התהליך, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בהנפקת תג נכה.

כתיבת תגובה