אין די מילים כדי להדגיש עד כמה תו הנכה עשוי לחולל שינוי מהפכני בחייו של אדם בעל מוגבלות. בן רגע, העולם כולו פתוח בפניו שוב ומה שפעם דרש הכנות מסורבלות ותסכול רב נעשה פשוט ונוח. זהו כלי חשוב להגברת שוויון ההזדמנויות ומאפשר לרבים בישראל לקבל גישה לתעסוקה, לימודים, שירותים חברתיים ומקומות בילוי. כדי להבטיח שכל הזכויות המגיעות עמו יישמרו לנו לתמיד, יהיה עלינו לחדש את התו מדי 8 שנים. 

רבים תוהים כיצד מתבצע תהליך חידוש תו נכה. כאן, ניתן לקבל מידע נוסף על התהליך וללמוד על כל האפשרויות העומדות לרשותך כדי לקבל את האישור בהקדם.

תו נכה נעשה חיוני מאי פעם

מטרתו העיקרית של תו הנכה היא לאפשר לאנשים בעלי מוגבלות לחנות בקרבת המבנים אליהם הם מבקשים להגיע כאשר מצבם הרפואי אינו מאפשר הליכה, או כאשר הליכה עשויה לפגוע במצבם הבריאותי. מקומות חניה בקרבת אזורים מרכזיים הפכו כבר מזמן למשאב יקר המציאות.  במרכזי הערים הגדולות כמו רמת גן, פתח תקווה וכמובן תל אביב, מצוקת החניה מרקיעה שחקים וברוב המקרים נאלצים נהגים רבים ללכת זמן רב כדי להגיע מהחניה אל מעוז חפצם. 

לכן, חשוב להבטיח שיהיה לנו תמיד תו נכה בתוקף שיאפשר לנו לחנות בקרבת מקום בחניות נכים ייעודיות.

איך מחדשים תו נכה?

חידוש תו הנכה מתבצע באופן דומה לתהליך הגשת הבקשה הראשונית. יש למלא את טופס הבקשה לאגף הרישוי ולצרף את כל המסמכים הנדרשים – מצילום תעודה מזהה ועד לכלל האישורים הרפואיים המציינים את המגבלות בהליכה. אם תו הנכה נועד כדי להסיע אדם מגבלות שהרכב אינו בבעלותו, יש להעביר אישורים רלוונטיים או תצהיר חתום שמסביר את הצורך בתו ואת צרכיו של האדם הנתמך על ידך.

כפי שראינו, תו הנכה הוא אלמנט קריטי בחייהם של רבים. לעתים קרובות, תהליך החידוש עשוי לקחת זמן רב ועשוי לשבש את שגרת החיים. כדי להבטיח שהכול עובר על הצד הטוב ביותר, ניתן להסתייע באנשי מקצוע המכירים היטב את התהליך ושיסייעו לך לנהלו ביעילות.

כתיבת תגובה