ברוב המקרים, תו נכה נמצא בשימוש על ידי אוכלוסיות המתמודדות עם מוגבלויות ארוכות טווח וחמורות. עם זאת, חשוב לדעת שהזכאות לתו זמינה גם לאנשים המתמודדים עם מגבלה זמנית. מדובר בהרבה יותר מפריבילגיה. האפשרות לחנות במקום נגיש ונוח עשויה לשפר משמעותית את איכות החיים במהלך ההחלמה ולהבטיח שלא יהיה כל צורך להימנע מפעילויות חיוניות רק בגלל בעיית חניה. אם עברת החלפת מפרק ירך, ייתכן מאוד שיהיה באפשרותך לקבל תו נכה

מענה חשוב לתקופת ההחלמה שלך

החלפת מפרק ירך היא ניתוח מורכב וההחלמה ממנו עשויה להיות ארוכה. בסופו של התהליך, יהיה באפשרותך לתפקד בצורה טובה מאי פעם ולחיות ללא כאבים ומגבלות. עם זאת, הדרך לשם עשויה להיות רצופה באתגרים. במשך חודשים, הליכה הופכת לאתגר משמעותי ובמקרים רבים, הקושי הזה עשוי להוות מכשול משמעותי לקבלת שירותים חיוניים.

אנו תלויים ברכב שלנו יותר ממה שאנו מעלים על דעתנו ורק לאחר שהשימוש בו נעשה באמת מאתגר, אנחנו מבינים עד כמה. במרכזי הערים מצוקת החניה הולכת ומחמירה מדי יום. בתל אביב הגיע המצב עד לכדי אבסורד בו בעלי חניות פרטיות משכירים את השטח לכל המרבה במחיר וגם ערים אחרות בגוש דן כמו פתח תקווה או רמת גן הפכו לערים בהן חניה הפכה למצרך נדיר. לאחר החלפת מפרק הירך, לא יהיה באפשרותך לחנות במקום מרוחק מהרופא, ממשרדים ממשלתיים או משירותים רבים אחרים הנדרשים לך, שכן הליכה ממושכת אינה אפשרית. תו נכה במובן הזה הוא אמצעי בסיסי המאפשר תפקוד תקין.

מלווה אדם מבוגר לאחר החלפת מפרק ירך? מגיע לך תו נכה

רבים בישראל מטפלים בהורה או קרוב משפחה אחר בגיל השלישי. ניתוח החלפת מפרק ירך נפוץ בעיקר באוכלוסיות אלו ולכן סביר מאוד להניח שכדי להתנייד ממקום למקום, נעזרים המטופלים בבני משפחתם. אם הנך גורם הסיוע העיקרי של אותו אדם, ייתכן מאוד שיהיה באפשרותך להוציא תו נכה שיסייע לך לחנות באזור נגיש.

תהליך הנפקת התו עשוי להיות מורכב ורצוף מכשולים. כדי להתנהל מול וועדת האישורים באופן מיטיב ולהניע תהליכים ביעילות, מומלץ לפנות אל מומחים שילוו אותך לכל אורך הדרך.

כתיבת תגובה