קבלת תג חניה לנכה מסייעת מאוד לנכים ולמוגבלים לנוע בצורה נוחה יותר, בזכות השימוש בחניות נכים. למעשה, תו חניה לנכה מאפשר, במקרה הצורך, להעמיד את הרכב בצורה המסייעת לנגישות אפילו אם אין חניית נכים בסביבה. אך לתג חניה לרכב של נכה יש משמעות נוספת, כלכלית ולא רק בהקשר של ניידות טובה יותר. מדובר על אפשרות לקבל החזר אגרת רישיון רכב לבעלי תג חניה לנכה. אלה הדברים שחשוב לכם לדעת בנושא זה. 

שווה לעשות את הצעד, הרווח כולו שלכם

אין ספק שלהוציא תג חניה לנכה בארץ זה לא דבר פשוט. יש לא מעט בירוקרטיות, אישורים שצריך להציג, התרוצצויות. לפעמים צריך לבקש אישורים רפואיים או מסמכים שכבר מזמן אבדו. אבל כדאי להשקיע בכך את הזמן, מה עוד שאפשר לפנות לחברת אופקים. בחברה ניצב צוות מקצועי שמתמחה בסיוע לנכים לממש את זכויותיהם השונות. כל זאת, בלי בירוקרטיה ובלי תורים. וכאשר אתם יכולים לקבל מהמדינה החזר או פטור על כסף שמגיע לכם, לא כדאי לפספס ולא כדאי לדחות.

בקשת פטור ובקשת החזר – אלה ההבדלים

על מנת לקבל תו נכה או, כפי שהוא מכונה גם תג נכה, יש לפנות למשרד הרישוי. במשרד הרישוי לא צריך להגיש בקשה נפרדת לקבלת פטור של אגרת רישיון הרכב. כאשר מגישים את הבקשה או כאשר חברת "אופקים מימוש זכויות" מגישה בשמכם את הבקשה, למעשה גם מדובר על בקשה לפטור מאגרת רישיון הרכב. 

לגבי החזר העניין הוא כזה: מרגע שבו אישרו לכם את תג הנכה, מגיע החזר על אגרת רישיון הרכב שכבר שולמה. לצורך כך, מגישים בקשה להחזר. הבקשה צריכה לכלול אישור על חשבון הבנק שלכם (אפשר צילום שיק). יש צורך גם להמציא מסמכים כדוגמת תעודת זהות, רישיון הרכב. אם הבקשה מוגשת עבור בן משפחה, יתכן שידרשו גם מסמכים נוספים. הטיפול עצמו עשוי לקחת חודשים ארוכים. 

רוצים לחסוך זמן, למנוע כאבי ראש ושמישהו יטפל בכל מה שצריך עבורכם? אופקים מימוש זכויות מסייעים לציבור בקבלת תו נכה או תג נכה על פי הקריטריונים. בלי בירוקרטיה. וכן טיפול בקבלת החזר המגיע לכם או לבני משפחתכם.

כתיבת תגובה