נכים ומוגבלים מתמודדים עם מצב פיזי לא פשוט. אבל הם מתמודדים לא רק עם מגבלה פיזית. לפעמים, הקשיים היותר גדולים אלה הם הצדדים הבירוקרטיים של הממסד הישראלי. כל מי שניסה להגיש בקשה לביטוח לאומי או שניסה לקבל תו נכה מכיר בזאת. אפילו מי שכבר קיבל תו נכה עשוי לגלות כי הבירוקרטיה חוסמת אותו כמו קיר. אין שום דרך לקבל באופן אוטומטי החזר אגרה תו נכה. אפילו בנושא כזה, צריך עוד פעם להגיש בקשות ועוד פעם מסמכים והמתנה. 

נמאס לכם מהבירוקרטיה שנמצאת כמו סלע כבד על כל צעד ושעל? אם אתם מוגבלים בהליכה, זקוקים לכיסא גלגלים או לעזרי ניידות, אם אתם חולים במחלה שמגבילה אתכם או אולי סיעודיים, זכותכם לקצר תהליכים, בלי בירוקרטיה. עם כל ה קשיים בהוצאת תג, עם כל הטיפול שצריכים לבצע רק כדי לקבל החזר אגרה, יש גוף שיסייע. תוכלו לפנות לחברת אופקים על מנת שיסייעו לכם במה שדרוש. כן, אפשר להוציא תג נכה מהר יותר, בלי בירוקרטיה. כך גם לגבי החזר האגרה.

כמה אגרה מגיעה לי בחזרה?

מרגע שקיבלתם אישור ויש לכם תו נכה, אתם כבר לא צריכים לשלם כמעט בכלל אגרת רישוי. כל מה שצריך זה תשלום סמלי שמגלם הנחה של מאות שקלים ואפילו אלף ₪ ויותר, תלוי בסוג הרכב. ההנחה איננה תלויה בסוג תג הנכה. כל התגים, בין אם של נכי צה"ל ובין אם לאו, בין אם זקוקים לכיסא גלגלים ובין אם לאו, מקנים אפשרות לחניה בחנית נכים וגם פטור כמעט מלא מאגרת הרישוי. 

אם מיהרתם ושילמתם את אגרת הרישוי ולאחר מכן אושר לכם תג נכה, מגיע לכם החזר באופן יחסי. כלומר תצטרכו להגיש בקשה (כן, שוב בירוקרטיה) ואפילו להוכיח שחשבון הבנק שלכם באמת שלכם. ההחזר היחסי הינו ממועד אישור תג הנכה. כלומר, אם נותרה חצי שנה עד שצריכים לחדש את רישיון הרכב, מגיע לכם חצי מסכום האגרה בחזרה. עוד לא טיפלתם בקבלת תו נכה והבירוקרטיה מטרידה אתכם? כעת, פנו לחברת אופקים מימוש זכויות. קבלו תג נכה באופן מהיר וללא ביורוקרטיה!

כתיבת תגובה