על אף שלרובנו יש ביטוח סיעודי ולמרות העובדה שישנם מתחמי דיור מוגן רבים עבור הגיל השלישי המציעים טיפול ברמה גבוהה, ישנם אנשים מבוגרים רבים החיים עדיין בביתם. בין אם הם מקבלים סיוע טיפולי מטעם הביטוח הסיעודי ובין אם לא, ברוב המקרים גם המשפחה הקרובה מעורבת בטיפול ובתמיכה. ככל שמצבו הרפואי של האדם המבוגר מתדרדר, כך הצרכים הטיפוליים נעשים מורכבים יותר ולא פעם, הדבר עשוי להטיל עומס רב על כתפי בני המשפחה. 

אחד מן ההיבטים בהם תבוא לרוב לידי ביטוי תמיכת בני המשפחה היא בהסעת ההורה הסיעודי. כדי להגיע לטיפולים ובדיקות, לפעילויות חברתיות שיסייעו לאדם לשמור על חיוניות ועל התפקודים הקוגניטיביים ולשלל סידורים הנדרשים לרווחתו האישית, נדרש לרוב שימוש ברכב. הדברים מסתבכים כהוגן כשאנחנו מבינים שלא נצליח למצוא חניה בקרבת מקום.

הפתרון – הוצאת תו נכה

בני משפחה רבים אינם מודעים לכך כלל, אך ייתכן מאוד שהם זכאים לקבל תו נכה. גם כאן, נצטרך כמובן לעמוד במספר קריטריונים:

  • לתו זכאים רק בעלי נכות המגבילה את יכולתם ללכת בכוחות עצמם או שהליכה ממושכת עשויה לפגוע בבריאותם. כאשר מדובר בנכות מעל 60%, ברוב המקרים יאושר התו.
  • בעלי הרכב יהיו רשאים לעשות שימוש בתו רק כאשר הם מסיעים את האדם בעל המוגבלות. שימוש בתו לצרכים אישיים כאשר אין כל מגבלה מהווה עבירה על החוק.
  • התג מתאים לרכב ספציפי וכל הוראותיו יחולו רק על רכב זה. לא ניתן להעביר תג בין רכבים.

שינוי משמעותי בחיי כל המשפחה

במציאות בה חיפוש חניה בערים הגדולות הפך לסיפור שאינו נגמר, תו נכה הוא מצרך חשוב כאשר הליכה אינה אפשרות ממשית. נהגים רבים ברמת גן, תל אביב או פתח תקווה, למשל, עשויים לחפש חניה במשך זמן רב ולבסוף נאלצים לחנות במרחק ניכר מהמקום. עם התו, יהיה באפשרותך לקבל גישה לחניות נכים ולהנגיש עבור האדם בעל המוגבלות את כל המתחמים החשובים לו.

תהליך הגשת הבקשה הוא ארוך ומורכב וכדי לצלוח אותו על הצד הטוב ביותר, מומלץ לקבל ייעוץ וליווי.

כתיבת תגובה