הדעה הרווחת בקרב הציבור היא שרק אדם המרותק לכיסא גלגלים זכאי לתג נכה. המציאות בשטח היא מורכבת בהרבה. אוכלוסיות רבות בישראל זקוקות לחניה נגישה על מנת לשמור על תפקוד גבוה ועל איכות חייהם. ככל שפעילות גופנית מאומצת היא אתגר מורכב שעשוי לפגוע בבריאות האדם, ניתן להגיש בקשה לאגף הרישוי ולקבל את התג המאפשר לחנות באזורים נגישים יותר. 

עבור אדם הזקוק להליכון או מקל כדי להתנייד, הליכה ממושכת היא פעולה קשה מנשוא. ככל שמצוקת החניה במרכזי הערים הגדולות מחמירה, כך הסבירות למצוא חניה בקרבת מקום ללא התג נעשית נמוכה יותר. כדי לקבל גישה לשירותים בסיסיים בערים כמו תל אביב, רמת גן או פתח תקווה, בהן חניה זמינה היא נדירה בימינו, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע ולקדם את הבקשה לקבלת תג נכה.

כיצד מגישים את הבקשה?

את הבקשה לקבלת התג יש להגיש לוועדת האישורים המיוחדים באגף הרישוי. ניתן להוריד ברשת את הטופס הייעודי ויש למלא את כולו. אל הטופס, נצרף צילום תעודת זהות, מכתב המפרט את הבעיה הרפואית ומספרי הרכב אליהם מיועד התג וחוות דעת רפואית המפרטת את המגבלה ואת הנימוקים לצורך בתג. אם הרכב נמצא בבעלות קרוב משפחה המסייע לאדם, עליו לצרף גם הוא תצהיר חתום על ידי עורך דין בו הוא מסביר מדוע נדרש עבורו התג וכיצד הוא מסייע לאדם בעל המוגבלות ביום-יום. 

תהליך הנפקת התג עשוי להיות ארוך

בכל יום שעובר ללא התג, הנעזרים במקל מתמודדים עם קשיים רבים. כל נסיעה לביקור לרופא, למפגש חברתי או למקום העבודה הופעת למשימה מורכבת ולעתים קרובות, החיפוש אחר חניה עשוי להיות ארוך. כדי להבטיח שיפור משמעותי באיכות חייך, חשוב לפעול במהירות מאחר והתהליך מול הוועדה עשוי להיות ארוך. 

אנשי מקצוע רבים בתחום מיצוי הזכויות מציעים ליווי צמוד לאורך התהליך ומסייעים לאסוף את כל החומרים ולהגישם בצורה מסודרת. הניסיון רב השנים וההיכרות של גורמי הסיוע יאפשרו לך לקדם את בקשתך באופן יעיל ולהבטיח שניתן יהיה לקבל גישה לחניות נכים בהקדם האפשרי.

כתיבת תגובה