עד לפני כמה שנים, גורמים רפואיים רבים כלל לא הכירו בכאבים נוירופתיים. עבור חולים רבים הדבר היווה מקור לתסכול אדיר. מצד אחד, הם חווים כאב המקשה על התפקוד באופן ניכר ולעתים קרובות הליכה הופכת לסיוט של ממש. מצד שני, נראה כי על פניו אין כל עדות רפואית לכאב שהם חווים. כתוצאה מכך, מטופלים רבים לא קיבלו מענה ראוי במשך שנים לתסמינים של נוירופתיה. 

כיום, כאשר התופעה מוכרת בהרבה, זוכים המטופלים למענה טיפולי ולמגוון אמצעים המסייעים להם להנגיש שירותים נחוצים ולשפר את איכות חייהם. אם אובחנת עם נוירופתיה חשוב לדעת – ייתכן מאוד שמגיע לך תו נכה. באמצעותו, ניתן יהיה למצוא חניה נוחה ונגישה גם במרכזי הערים ולנהל את חייך בכבוד.

מהי נוירופתיה?

נוירופתיה היא משפחת הפרעות במערכת העצבים הגורמת לתחושת צריבה, כאב חד ומיחושים בחלקי גוף שונים. ברוב המקרים, כאבים נוירופתיים מופיעים ברגליים ולאחר פעילות מאומצת. תחושת השריפה עשויה להיות בלתי נסבלת. מטבע הדברים, תופעות אלו עשויות לפגוע באופן ניכר באיכות חייהם של מטופלים רבים.

פגיעה משמעותית בנגישות לשירותים

במרכזי הערים הגדולות, חניה הפכה כבר מזמן למשאב יקר ערך. בערים רבות בגוש דן – מתל אביב ורמת גן ועד פתח תקווה, מוצאים עצמם נהגים רבים מבזבזים שעות ארוכות באיתור חניה ראויה. ברוב המקרים, הם ייאלצו לשלם סכומים גבוהים מאוד על חניונים או לחנות במוקדים מרוחקים. ללא תו נכה, המתמודדים עם מגבלה גופנית עשויים לעמוד בפני הוצאות אדירות על חניונים מדי חודש. בהתחשב בעובדה שרבים מהמאובחנים עם נוירופתיה חיים על קצבת נכות, הדבר עשוי להוות מעמסה קשה מנשוא.

אז מה עושים?

כדי לקבל זכאות לתו נכה ולשפר את איכות חייך מן הקצה אל הקצה, יש לפנות אל הוועדה המיוחדת של אגף הרישוי ולהגיש בקשה. אל הבקשה, יש להמציא מסמכים המציינים את אופי המגבלה בניידות וחוות דעת רפואית. לעתים קרובות, התהליך עשוי להיות ארוך ומורכב ולכן, מומלץ להסתייע במומחים למיצוי זכויות שילוו אותך מתחילת התהליך ועד לקבלת תו נכה.

כתיבת תגובה