תו חניה לנכים

כל אדם שסובל ממחלה או מספר של מחלות שגורמות לו להיות מוגבל ושמצריכות אותו להיעזר בכיסא גלגלים לניידות שלו עשוי להיות זכאי לתג חניה לנכה. תו הנכה מאפשר לאדם בעל הנכות, או למלווה שלו ובני משפחתו, להחנות את הרכב במקומות חנייה שמיועדים לנכים, או באזורים שאסורים לחנייה אם הרכב לא מפריע לתנועה של המכוניות או הולכי הרגל, וזאת על מנת להקל עליו בכל מה שקשור בניידות ותנועה.

זכאות לקבל תג חניה לנכה

כדי לקבל תו חניה על האדם להיות נכה בשיעור של יותר מ 60%, ושתנועתו יכולה לסכן את בריאותו, מי שזקוק לכיסא גלגלים לתנועה, או אדם שמרותק לבית בגלל נכות או מחלה.

ישנם מספר גדול של מחלות וליקויים שונים שאדם שסובל מהם עשוי להיות זכאי לקבלת תג נכות.
מחלות אלה הם למשל:

מחלות קרדיולוגיות, מחלות המטולוגיות, מחלות נשימתיות, עיוורון, מחלות נוירולוגיות, מחלות אונקולוגיות, ועוד.

הליך בקשת תו נכות

אפשר להפנות את הבקשה באחת משתי דרכים האלה:

פנייה לביטוח הלאומי: המוסד לביטוח הלאומי ממנה וועדה רפואית שמחשבת את דרגת הנכות, ואם לאדם אחוזי נכות שעומדים על 60% לכל הפחות, הוא יהיה זכאי לתו.

פנייה למשרד הרישוי: על ידי וועדה שממונה על ידי המשרד, שהיא האחראית לקביעת אם האדם זכאי לתוו נכה.

הוועדה של משרד הרישוי בוחנת את הבקשה, והיא וקובעת את הזכאות, וזאת לפי המסמכים והדוחות הרפואיים שהוגשו אליה. המבקש לא מוזמן לוועדה, ולכן חשוב להגיש מסמכים רפואיים מפורטים. אם הוועדה דוחה את הבקשה, הוא מורשה להגיש ערעור. אם הבקשה מתקבלת יהיה על הנכה או המשפחה לחדש אותה.

תו נכה ראשון לציון

תהליך בקשת תו חניה אינו הליך פשוט, הוא מצריך ניירת רבה, בירוקרטיה, אבל הקושי הכי גדול הוא עצם העובדה שאין מידע מפורט וברור לגבי התנאים והקריטריונים של הוועדה. למידע נוסף, או ייעוץ, אתם מוזמנים לפנות אלינו. המומחים שלנו יוכלו לענות על השאלות שלכם, ולסייע לכם בהליכים.

כתיבת תגובה