תו חניה לאנשים בעלי מוגבלויות

אנשים בעלי מוגבלויות מתמודדים עם אתגרים רבים ביומיום שמקשים על ההסתגלות שלהם בחברה, וגם על התמודדות היומיות. הסבל גם כן עובר על בני המשפחה שמנסים לעזור לבעלי מוגבלויות, ולכן המדינה מנסה לעזור לאנשים אלה, על ידי הענקה של הטבות שונות שעשויות להקל על החיים שלהם, ועל הניידות. הטבות אלה הן לא רק פיננסיות.

תו חניה לנכים הוא תו חניה שמותיר לאנשים בעלי מוגבלויות או המלווים שלהם להחנות את הרכב שמסיע את הנכה בחניות של נכים, או על מדרכות או בחניות אסורות, וזאת כל עוד החניה לא מפריעה להולכי רגל, או לתנועה. הזכאים לתו הם אנשים עם מוגבלויות פיזיות, וגם אנשים עם מוגבלויות נפשיות. בוגר או ילד עם מוגבלות נפשית או שכלית יהיה גם כן זכאי לפטור מתור אם יש לו תעודה מתאימה ממשרד הביטחון, או המוסד לביטוח לאומי.

מי זכאי לתו חניה לנכים

הורים שיש שמקבלים גמלת ילד נכה בגין אוטיזם, שתנועת הילדם בלי רכב עלולה לדרדר את מצבם הבריאותי, וכן הורים לילדים בעלי מוגבלות ברגליהם הזקוקים לכיסא גלגלים או לרכב כאמצעי תנועה כמו לתנועה, או בוגרים בעלי נכות של יותר מ 60% ועונים על התנאים האלה.

שלבי הטיפול בבקשה לקבלת תו חניה או פטור מתור

המסמכים נשלחם לוועדה של משרד הרישוי, שמועברים לרופא אגף שממונה על הרישוי במשרד התחבורה. לאחר העיון במסמכים, ואם המצב של הנכה מתאים לקריטריונים של קבלת התג, תשלח לבית המשפחה תג החניה ואישור לתשלום אגרת רישוי מופחתת, או מכתב דחייה אם הבקשה נדחית. בקשות שנשלחות און ליין מטופלות תוך שני חודשים, ואילו בקשות שנשלחו בדואר יטופלו תוך שני חודשים.

אם הוועדה דוחה את הבקשה, אפשר לערער.

תו נכה פטור מתור

הליך הגשת הבקשה יכול להיות ארוך וקשה. הקריטריונים לפעמים רבות אינם ברורים לציבור, ולכן מומלץ להיעזר במומחים שמכירים את התחום, ושהמידע וההתמחות שלהם יתרמו לכם בהליך הבקשה. המומחים שלנו יוכלו לענות על השאלות שלכם בנושא תווי חניה לנכים, ויעזרו לכם בהגשת המסמכים והדוחות הרפואיים.

כתיבת תגובה