אנשים הסובלים ממגבלות ראייה מנועים כמובן מאליו מלנהוג בעצמם ברכב. יחד עם זאת, הם נחשבים מבחינת החוק לנכים הזכאים לקבלת תו נכה לעיוורים. זה המקום להבהיר שעיוורון על פי החוק איננו כרוך בהעדר מוחלט של ראייה, אלא במצב המקשה על הסובל ממנו לנוע בכוחות עצמו וללא עזרה. כיוון שעיוורים סובלים מקשיים בניידות הם זכאים בין השאר לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית, וכן לקבלת תו נכה ייעודי שישמש את הרכב המסיע אותם. מהו בדיוק תו נכה? אילו מגבלות רפואיות ופיזיולוגיות חוץ מעיוורון מזכים בקבלת תו נכה? היכן ניתן לקבל תמיכה וסיוע בקבלת תו נכה לעיוורים ובכלל, במהירות הרבה ביותר האפשרית?

תו נכה - מה זה אומר

תו נכה  הוא אישור המאפשר למחזיק בו להחנות את רכבו במקומות המיועדים לנכים. חניות לנכים חייבות להימצא על פי חוק בקרבת מוסדות ממשלה, אזורי בילוי וכן בקרבת מתחמי קניות גדולים. זאת, במטרה לאפשר למי שסובלים מנכות והניידות שלהם מוגבלת, להשתמש בשירותים שהמקומות האלה מעניקים בדיוק כמו כל אזרח אחר. עם זאת, תג נכה חייב להיות משויך לרכב מסוים או לשני רכבים לכל היותר, שרק הם אמורים לשמש את הנכה. במקרה של אנשים הסובלים מעיוורון או מליקוי ראייה חמור, תו הנכה שלהם יוצמד לרכב הנהוג על ידי אדם המורשה לכך והמסיע את העיוור באופן קבוע. חוץ ממגבלת הראייה, מי שזכאי לקבל תו נכה הם הסובלים מבעיה בניידות, וכן מבעיות גב. כמו כן, אנשים בעלי לקויות נפשיות מסוימות, עשויים לקבל גם הם תו חניה לנכה.

איך משיגים תו נכה לעיוור

השגת תג נכה לעיוור כרוכה בהגשת בקשה מסודרת המלווה במסמכים הנדרשים להוכחת המגבלה של מבקש התו. ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אבל בחלק ניכר מהמקרים ההגשה העצמאית עלולה לעכב את קבלת התו. די אם טופס אחד חסר, או אם הטפסים של הבקשה לא התמלאו כנדרש, על מנת שהממונים על אישור הבקשה ידחו אותה על הסף. לפיכך, ההמלצה הגורפת שלנו הינה להגיש את הבקשה באמצעות אנשי המקצוע המיומנים של חברת אופקים. אנו מתמחים בהגשת בקשה לקבלת תו נכה לעיוור, כמו גם סוגים רבים אחרים של אישורים. כדאי ליצור קשר כבר כעת  ולקצר את הדרך לקבלת תג נכה הנדרש.

כתיבת תגובה