לפי קצב התבגרות האוכלוסייה במדינת ישראל, מוצאים את עצמכם רבים מאנשי ונשות גיל העמידה מטופלים לא רק בילדים אלא גם בהורים. אין זה דבר קל לדאוג להורה סיעודי, אך יש בהחלט דברים שיכולים לעזור. דווקא בגלל שדבר זה לא מוכר להרבה אנשים, חשוב לדעת שניתן להוציא תו נכה להורה סיעודי שעומד בקריטריונים של משרד הרישוי. אם אתם מטופלים בהורים ולא יודעים מהי המשמעות של תו נכה או למי צריך לפנות, המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

לא רק לנכים בכיסאות גלגלים

תו נכה לא מוענק אך ורק למי שמוכר שנכה משותק או למי שזקוק לכיסא גלגלים. גם אנשים שמצבם הרפואי מקשה עליהם להתנייד או שהליכה רבה תפגע לרעה במצב בריאותם עשויים להיות זכאים לתג נכה. עוד חשוב להוסיף כי את תו הנכה ניתן להצמיד לשמשת רכב שאיננו בהכרח בבעלות של הנכה. זו בדיוק המשמעות של תו נכה להורה סיעודי. אם אתם, כילדים להורים סיעודיים מלווים אותם ומסיעים אותם לעיתים די מזומנות, זה מאוד יכול לעזור. את התו ניתן לשייך לרכב אחד או אפילו לשני רכבים. מאותו רגע שהתקבל התג או תו נכה, ניתן להחנות באופן חופשי בחניית נכים. ניתן להחנות גם במקומות שם אוסרים לחנות בדרך כלל, אם אין חנית נכים פנויה ואין בכך כדי להפריע או לסכן את החולפים בדרך. אגב, תו נכה להורה סיעודי גם מעניק הטבה כספית בדמות פטור מאגרת הרישוי השנתית לרכב.

בלי בירוקרטיה, גם להורים הסיעודיים מגיע התו

קבלת תג נכה מחייבת לא רק פניה למשרד הרישוי. יש להגיע מצוידים עם שלל מסמכים. אישורי נכות ביטוח לאומי או מסמכים מרופאים שמעידים על הגבלה חמורה בניידות או על מצב רפואי שמצדיק קבלה של תו נכה, בין אם לצמיתות ובין אם לפחות באופן זמני. הבירוקרטיה, לא עלינו. מסובכת וקשה. אבל אפשר גם בלי. בלי בירוקרטיה ובלי תורים. ביכולתכם לפנות לחברת אופקים מימוש זכויות. בין שאר התמחויות החברה ניתן לציין את הטיפול בקבלת תו נכה לנכים או לבני משפחה המסיעים להם. תו/תג נכה, גם מהר גם בלי ביורוקרטיה – אופקים בשבילכם.

כתיבת תגובה